Dowiedz się więcej
o sekcjach narodowych SPCC:

SKANDYNAWSKO-POLSKA
IZBA GOSPODARCZA

e-mail: spcc@spcc.pl
tel.: +48 22 849 74 14

Mamy nowy adres!

ul. Marszałkowska 142, p. 6
00-061 Warszawa

Statut Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej

STATUT
SKANDYNAWSKO-POLSKIEJ IZBY GOSPODARCZEJ

 

Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE 

 

§ 1

1. Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza, zwana dalej Izbą jest organizacją samorządu gospodarczego, reprezentującą interesy gospodarcze zrzeszonych w niej członków, w zakresie prowadzonej przez nich działalności gospodarczej.
2. Nazwa Izby w języku angielskim brzmi: Scandinavian-Polish Chamber of Commerce. Izba może posługiwać się także nazwą skróconą "SPCC"
3. Izba działa na podstawie ustawy z dnia 30 maja 1989 roku o izbach gospodarczych (Dz. U. Nr 35 poz. 195 z późn. zmian.) oraz niniejszego statutu.

§ 2

1. Siedzibą Izby jest miasto Warszawa.
2. Izba działa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza jej granicami.
3. Na terenie swojej działalności Izba może tworzyć przedstawicielstwa i oddziały a także być członkiem i założycielem organizacji krajowych i zagranicznych.

 § 3

Izba nabywa osobowość prawną z dniem wpisu do rejestru izb gospodarczych.

 § 4
 

Izba używa pieczęci z napisem:

- w języku polskim: SKANDYNAWSKO-POLSKA IZBA GOSPODARCZA

- w języku angielskim: SCANDINAVIAN-POLISH CHAMBER OF COMMERCE

 § 5

Izba nie ma uprawnień władczych a jej działalność nie może naruszać samodzielności członków ani też ingerować w ich sprawy wewnętrzne.

 

Rozdział II

ZADANIA IZBY I SPOSOBY ICH REALIZACJI

 

§ 6

l. Zadaniem Izby jest:
1) promocja stosunków gospodarczych pomiędzy Rzeczypospolitą Polską i Krajami Nordyckimi (Danią, Finlandią, Islandią, Norwegią, Szwecją),
2) ochrona i reprezentowanie interesów swoich członków w zakresie ich działalności gospodarczej, szczególnie wobec organów państwowych, samorządowych, organizacji krajowych i zagranicznych, wspieranie ich inicjatyw gospodarczych i udzielanie informacji pomocnych w prowadzeniu działalności gospodarczej,
3) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych przepisami prawa dla izb gospodarczych.

 

§ 7

 

1. Izba realizuje zadania statutowe poprzez:
1) współpracę z organami administracji rządowej i samorządowej, władzami samorządowymi oraz innymi organizacjami krajowymi i zagranicznymi a także przedstawicielstwami dyplomatycznymi i handlowymi Krajów Nordyckich i Polski,
2) reprezentowanie opinii członków Izby w zakresie tworzenia i nowelizacji przepisów w dziedzinie polityki gospodarczej,
3) delegowanie przedstawicieli do organów doradczych władz samorządowych i administracji rządowej,
4) inspirowanie i rozwijanie współpracy gospodarczej z krajowymi i zagranicznymi podmiotami gospodarczymi, jednostkami naukowymi, organizacjami samorządowymi i innymi,
5) gromadzenie, analizowanie i rozpowszechnianie informacji wspomagających działalność gospodarczą członków Izby,
6) świadczenie na rzecz członków pomocy w zakresie wspierania inicjatyw gospodarczych,
7) organizowanie sądownictwa polubownego, podejmowanie mediacji oraz uczestniczenie na odrębnie określonych zasadach w postępowaniach sądowych w związku z działalnością gospodarczą członków Izby,
8) tworzenie komisji problemowych, komitetów, zespołów ekspertów i innych zespołów kolegialnych,
9) organizacja i współorganizowanie targów i wystaw krajowych i zagranicznych a także innych imprez promocyjnych.

2. Izba prowadzi działalność w 4 stałych sekcjach narodowych, tzn.: duńskiej, szwedzkiej, fińskiej i norweskiej. Członkowie należą do tej sekcji narodowej, z którą są najbardziej związani ze względu na pochodzenie i prowadzoną działalność.  

3. Izba może także tworzyć stałe i tymczasowe sekcje celem prowadzenia działalności towarzyszącej zgodnej z i wspomagającej statutowe cele Izby, w szczególności sekcje lokalne (oddziały), a Zarząd może tworzyć inne organy doradcze wspomagające statutowe cele Izby.

 

Rozdział: III
CZŁONKOWIE, ICH PRAWA I OBOWIĄZKI

 

§ 8

1. Członkiem Izby może zostać każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą oraz osoby prawne lub fizyczne, a także nie posiadające osobowości prawnej spółki takich osób, mające siedzibę lub miejsce zamieszkania w Polsce lub którymkolwiek z Krajów Nordyckich (w dalszej części Statutu zwanych także „Krajami Skandynawskimi”), jeśli spełniają przynajmniej jedno z poniższych kryteriów:
 - są spółkami z udziałem kapitału skandynawskiego,
 - są polskimi bądź międzynarodowymi podmiotami prowadzącymi stałą działalność gospodarczą w przynajmniej jednym kraju skandynawskim,
 - posiadają inny interes ekonomiczny związany ze Skandynawią lub pochodzą z jednego z krajów skandynawskich.
 W wyjątkowych okolicznościach Zarząd może odstąpić od powyższych zasad.
2. Członkostwo w Izbie dzieli się na następujące kategorie:
 a/ członkowie zwyczajni,
 b/ członkowie indywidualni, którymi mogą być wyłącznie osoby fizyczne,
 c/ członkowie honorowi.
3. Osoby prawne dla wykonywania statutowych praw reprezentowane są w Izbie przez swych przedstawicieli.
4. Osoby fizyczne wykonują swoje prawa i obowiązki osobiście lub przez pełnomocnika - przy czym mogą to być tylko osoby o pełnej zdolności do czynności prawnych.
5. Członkowie Izby lub ich przedstawiciele mogą reprezentować w pracach Izby innych członków, na podstawie pełnomocnictw określających zakres reprezentacji.
6. Założyciele Izby stają się jej członkami z chwilą wpisania Izby do rejestru.
7. Przyjęcie w poczet członków Izby następuje na podstawie uchwały Zarządu. Wniosek o przyjęcie w poczet członków w postaci formularza aplikacyjnego stanowiącego umowę o współpracy, zawierający kategorię członkostwa, powinien być złożony Zarządowi na adres Biura Izby lub na adres e-mail Biura Izby. Wniosek rozpatrywany jest na najbliższym posiedzeniu Zarządu.
8. W przypadku stwierdzenia, iż ubiegający się o członkostwo nie spełnia wymogów statutowych Zarząd Izby odmawia przyjęcia w poczet członków i zawiadamia go o tym na piśmie, pouczając o możliwości złożenia odwołania do Walnego Zgromadzenia Członków w terminie do 30 dni od daty otrzymania uchwały Zarządu. Odwołanie powinno być rozpatrzone przez Walne Zgromadzenie Członków na najbliższym posiedzeniu i jego decyzja jest ostateczna. W przypadku uwzględnienia odwołania datą przyjęcia w poczet członków Izby jest data uchwały Walnego Zgromadzenia Członków.
9. Zarząd Izby może także przyznać honorowy tytuł członkowski osobie fizycznej, szczególnie zasłużonej dla działalności Izby. Także Ambasady oraz organizacje publiczne i organizacje non-profit mogą otrzymać tytuł honorowego członka. Przyjęcie członka honorowego następuje na podstawie uchwały Zarządu.
10. Członkowie deklarują swoje członkostwo w jednej z sekcji narodowych w momencie, w którym zostaje im przyznane członkostwo w Izbie, lub gdy są już jej członkami. Zmiana członkostwa pomiędzy poszczególnymi sekcjami jest dozwolona przy uwzględnieniu kryteriów określonych w § 7 ust. 2 po uzyskaniu zgody Zarządu. Członek Izby, który nie określi udziału w jednej z sekcji narodowych, nie będzie miał prawa korzystać ze swojego czynnego i biernego prawa wyborczego.

 § 9

1. Członkowie Izby mają prawo:
1) wybierać i być wybieranymi do organów Izby,
2) korzystać ze świadczeń Izby oraz uczestniczyć we wszystkich formach jej działalności,
3) zgłaszać wnioski dotyczące działalności Izby,
4) uczestniczyć w Walnych Zgromadzeniach Członków oraz w posiedzeniach innych organów Izby, na których rozpatrywane są sprawy bezpośrednio ich dotyczące,
5) czynnego i biernego prawa wyborczego do organów Izby.
6) udziału w pracach Izby

2. Członkowie Izby zobowiązani są do:
1) kierowania się w swojej działalności zasadami etyki zawodowej i normami rzetelnego postępowania,
2) przestrzegania postanowień Statutu Izby oraz regulaminów i uchwał jej organów,
3) udziału w realizacji celów statutowych Izby,
4) regularnego płacenia składek członkowskich,
5) dbania o dobre imię Izby.

3.  Członkowie honorowi korzystają z praw członków Izby, z wyjątkiem czynnego i biernego prawa wyborczego do organów Izby oraz przestrzegają obowiązków, z wyjątkiem opłacania składek członkowskich.

4. Członkowie indywidualni korzystają z praw i przestrzegają obowiązków członków Izby, z wyjątkiem czynnego i biernego prawa wyborczego do organów Izby.

 § 10

1. Wysokość składki członkowskiej uchwalana jest corocznie z wyprzedzeniem przez Walne Zgromadzenie Członków. Walne Zgromadzenie Członków może ustalić różne wysokości składek w zależności od kategorii członkostwa.
2. Składkę wnosi się z góry, jednorazowo za okres 12 miesięczy członkostwa licząc od momentu przystąpienia do Izby, w terminie 30 dni od daty wystawienia faktury i przyjęcia w poczet członków Izby. Składki za kolejne lata są płatne w terminie 30 dni od rocznicy członkostwa, za który uważa się moment przystąpienia do Izby ("Rocznica Członkostwa"), chyba że Zarząd zadecyduje inaczej.
3. Brak wypowiedzenia członkostwa najpóźniej na miesiąc przed Rocznicą Członkostwa, poczytuje się za dorozumianą zgodę na członkostwo w Izbie przez okres kolejnych 12 miesięcy, co uprawnia Izbę do wystawienia faktury za ten okres oraz dochodzenia należności wynikających z faktury.
4. Członkostwo w Izbie zostaje zawieszone na skutek nieopłacenia składki członkowskiej w terminie wskazanym na fakturze, najpóźniej w terminie 2 miesięcy od dnia wystawienia faktury. Zawieszenie w prawach członka Izby z przyczyn określonych w niniejszym ustępie nie wymaga dodatkowych działań ze strony organów Izby. W razie wątpliwości zawieszenie w prawach członka oznacza zawieszenie we wszelkich prawach wynikających ze Statutu Izby. Członkostwo w Izbie zostaje odwieszone w ciągu 7 dni roboczych licząc od momentu zaksiegowania składki członkowskiej na rachunku Izby i wywiązania się z postanowień ninijeszego Statutu. 
5. Zarząd może podjąć decyzję, aby część lub całość składki została zapłacona spółce usługowej, będącej jednoosobową spółką zależną Izby.

 

§ 11

l. Członkostwo w Izbie ustaje:
  1) wskutek wystąpienia - z dniem wskazanym przez członka w pisemnym oświadczeniu o wystąpieniu z Izby skierowanym do Zarządu drogą elektroniczną na adres spcc@spcc.pl pod warunkiem uregulowania wszelkich należności wobec Izby,
  2) wskutek skreślenia z listy członków z powodu śmierci lub utraty statutowych warunków członkostwa, w szczególności na skutek likwidacji lub zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej,
  3) wskutek wykluczenia z Izby z powodu (i) nieprzestrzegania przez członka postanowień Statutu, w tym niepłacenia składek w terminach określonych w § 10 pkt 2, (ii) nieprzestrzegania warunków umowy określonych w formularzu aplikacyjnym lub (iii) prowadzenia działalności godzącej w dobre imię Izby.
2. Skreślenie i wykluczenie członka następuje na podstawie odnośnej uchwały Zarządu. Dla ważności takiej uchwały wymagana jest obecność 3/4 członków Zarządu. Do czasu zakończenia postępowania wyjaśniającego i wydania stosownej uchwały Zarząd może dokonać zawieszenia w prawach członka Izby.
3. Skreślonemu lub wykluczonemu członkowi służy prawo odwołania do Walnego Zgromadzenia w terminie 30 dni od daty doręczenia mu uchwały Zarządu. Skreślenie lub wykluczenie nie zwalnia członka z obowiązku wniesienia składki za pełny rok członkostwa w Izbie, w którym nastąpiło podjęcie uchwały o skreśleniu lub wykluczeniu.

 

Rozdział IV
ORGANY IZBY
POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

Organami Izby są:
1. Walne Zgromadzenie Członków,
2. Zarząd Izby (w dalszej części statutu zwany „Zarządem”),
3. Zgromadzenia Sekcji Narodowych,
4. Zarządy Sekcji Narodowych.

 

WALNE ZGROMADZENIE CZŁONKÓW

 § 13

1. Walne Zgromadzenie Członków jest najwyższą władzą Izby.
2. Walne Zgromadzenie Członków może być zwyczajne i nadzwyczajne.

 § 14

1.Zwyczajne Walne Zgromadzenie zwoływane jest przez Zarząd raz w roku i winno odbyć się w ciągu pierwszych 6 miesięcy każdego roku kalendarzowego.
2. O terminie, miejscu i porządku obrad Zarząd obowiązany jest powiadomić wszystkich członków zawiadomieniami wysłanymi listem poleconym lub pocztą elektroniczną co najmniej na 21 dni przed terminem Walnego Zgromadzenia. Zawidomienie może zostać wysłane pocztą elektroniczną na adres wskazany przez członka, chyba że członek zażądał na piśmie, aby zawiadomienie zostało przesłane listem poleconym. Do zawiadomienia powinny być dołączone dokumenty, które zgodnie z porządkiem obrad stanowić będą przedmiot obrad, lub informacja, gdzie i kiedy takie dokumenty będą dostępne dla członków Izby.

 
§ 15

1. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków zwoływane jest przez Zarząd z własnej inicjatywy lub na wniosek co najmniej 1/3 członków Izby. Występujący o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Członków winni określić sprawy, które mają być przedmiotem obrad. Przepis § 14 pkt. 2 stosuje się odpowiednio.
2. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków winno odbyć się nie później niż w ciągu 6 tygodni od daty zgłoszenia wniosku o jego zwołanie.

 

§ 16

Do kompetencji Walnego Zgromadzenia Członków należy:
1) zatwierdzanie porządku obrad i uchwalanie regulaminu obrad Walnego Zgromadzenia Członków,
2) uchwalanie programów działalności Izby,
3) powoływanie i odwoływanie członków Zarządu Izby oraz zatwierdzanie jego regulaminu; powoływanie czterech zastępców członków Zarządu,
4) rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu, podejmowanie uchwał w sprawach przedstawionych przez Zarząd,
5) zatwierdzanie sprawozdania finansowego Izby,
6) wyznaczanie biegłego rewidenta,
7) podejmowanie uchwał w sprawie absolutorium dla Zarządu,
8) rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu o skreśleniu z listy członków i wykluczeniu z Izby oraz odmowie przyjęcia w poczet członków,
9) zawieszanie w prawach członków Zarządu,
10) uchwalanie Statutu i jego zmian, struktury organizacyjnej Izby oraz innych regulaminów określających działalność Izby, a także dokonywanie ich zmian,
11) uchwalanie, na wniosek Zarządu, budżetu Izby na rok kalendarzowy,
12) podejmowanie uchwał w sprawie rozwiązania Izby, wybór Komisji Likwidacyjnej,
13) podejmowanie uchwał ustalających szczegółowe przeznaczenie i podział majątku Izby w razie jej rozwiązania,
14) podejmowanie uchwał o sposobie pokrycia kosztów działalności Izby przewyższających jej dochody,
15) podejmowanie uchwał dotyczących prowadzenia przez Izbę działalności gospodarczej,
16) ustalanie wysokości składki członkowskiej,
17) podejmowanie uchwał w innych sprawach należących do kompetencji Walnego Zgromadzenia zgodnie z niniejszym statutem.

§ 17

1. Zwyczajne i Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków jest władne podejmować uchwały tylko w sprawach ujętych w porządku obrad, bez względu na liczbę obecnych członków Izby lub ich pełnomocników.
2. Uchwały w sprawach nie objętych porządkiem obrad mogą być podejmowane tylko w sytuacji, gdy w Walnym Zgromadzeniu Członków biorą udział wszyscy członkowie Izby lub ich pełnomocnicy i jednogłośnie wyrazili zgodę na zmianę porządku obrad.


ZGROMADZENIA I ZARZĄDY SEKCJI NARODOWYCH

 

§ 17a

1. Zwyczajne zgromadzenia sekcji narodowych mają miejsce raz w roku w terminie wcześniejszym niż Walne Zgromadzenie Członków i są zwoływane przez Zarządy Sekcji Narodowych drogą mailową lub listem poleconym w celu wyboru członków Zarządu danej Sekcji Narodowej oraz ich zastępców oraz wyboru osób nominowanych przez daną sekcję na członków Zarządu Izby oraz zastępców członków Zarządu Izby nominowanych do Zarządu Izby przez daną sekcję. Zgromadzenie Sekcji Narodowej jest ważne bez względu na ilość członków na nim obecnych. Wybory przeprowadza się w głosowaniu. Każdy z członków sekcji ma prawo zgłoszenia swoich kandydatów. Najwyższa liczba głosów oddanych na danego kandydata jest decydująca dla wyników wyborów.
2. Zarząd Sekcji składa się z 3 do 9 członków wybieranych na 1 rok. Kadencja członka Zarządu Sekcji Narodowej wygasa w dniu następnego zwyczajnego Zgromadzenia Sekcji Narodowej. Zarząd każdej Sekcji Narodowej wybiera przewodniczącego i jego/jej zastępców spomiędzy swoich członków.
3. Zgromadzenie każdej z Sekcji Narodowych nominuje dwóch członków Zarządu Izby oraz jednego zastępcę członka Zarządu Izby. Członkowie Zarządu Sekcji Narodowej mogą być równocześnie członkami Zarządu Izby. Członkowie Zarządu Izby oraz zastępcy członków Zarządu wybierani są na okres jednego roku.

 

ZARZĄD IZBY

§ 18

Zarząd jest organem wykonawczym Izby kierującym jej bieżącą działalnością.

 § 19

1 W skład Zarządu wchodzi 8 członków nominowanych na Zgromadzeniach Sekcji Narodowych i powołanych przez Walne Zgromadzenie Członków.
2. Osoby nominowane przez Sekcje Narodowe zgodnie z § 17 a ust. 1 i ust. 3, wybierają spośród siebie Przewodniczącego Zarządu oraz 3 Wiceprzewodniczących, każdego reprezentującewgo inną stałą Sekcję Narodową, na okres 1 roku. Wybory odbywają się w terminie wcześniejszym, niż Zwyczajne Walne Zgromadzenie Członków. Przewodniczący Zarządu może zostać wybrany ponownie na następną kadencję, jednak najwyżej przez 4 kolejne lata.
3. Zarząd jest powoływany na jeden rok. Kadencja Zarządu rozpoczyna się w dniu podjęcia przez zwyczajne Walne Zgromadzenie Członków uchwały zatwierdzającej skład Zarządu Izby; mandaty członków Zarządu i zastępców członków Zarządu wygasają w dniu zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Członków zatwierdzającego sprawozdanie finansowe Izby za rok w trakcie którego dokonano wyboru, o ile powołanie nowego Zarządu nie zostało odroczone przez zwyczajne Walne Zgromadzenie Członków na Nadzwyczajne Zgromadzenie Członków.
4. W przypadku wygaśnięcia mandatu członka Zarządu Izby w okresie kadencji, na skutek śmierci, ustąpienia, ustania członkostwa w Izbie, wygaśnięcia prawa do reprezentowania członka Izby, odwołania przez Walne Zgromadzenie Członków lub z innych przyczyn, jego miejsce zajmuje zastępca członka Zarządu, nominowany przez tę samą sekcje narodową. Jeżeli z wymienionych powyżej przyczyn wygasa mandat więcej niż dwóch członków Zarządu z tej samej sekcji narodowej, na żądanie pozostałych członków Zarządu, zarząd danej sekcji zwołuje nadzwyczajne zgromadzenie w celu dokonania wyborów uzupełniających członków Zarządu oraz zastępcy członka Zarządu. W przypadku wygaśnięcia mandatu wszystkich członków Zarządu, gdy zgromadzenia sekcji narodowych nie zostaną zwołane w ciągu 3 miesięcy w celu dokonania wyborów uzupełniających, prawo zwołania nadzwyczajnego zgromadzenia sekcji przysługuje każdemu z członków Izby za pośrednictwem Biura Izby.
5. W przypadku, gdy w okresie kadencji Przewodniczący Zarządu utraci mandat do sprawowania tej funkcji z przyczyn określonych powyżej, Zarząd wybiera nowego Przewodniczącego lub powierza tę funkcję jednemu z Wiceprzewodniczących Zarządu do czasu zakończenia kadencji ustępującego Przewodniczącego.

 § 20

1. Zarząd odbywa posiedzenia co najmniej raz na kwartał. Nadto, w każdym czasie może być zwołane posiedzenie, gdy wymagają tego potrzeby Izby.
2. Posiedzenia Zarządu zwołuje i przewodniczy jego obradom Przewodniczący.
3. Dla ważności uchwał Zarządu wymagana jest zwykła większość głosów przy obecności co najmniej 4 jego członków. W razie równej liczby głosów przeważa głos Przewodniczącego, a w przypadku jego nieobecności głos Wiceprzewodniczącego Zarządu przewodniczącego obradom. Zarząd może także podejmować uchwały w formie pisemnej lub pocztą elektroniczną, bez odbywania posiedzenia, jeżeli wszyscy członkowie Zarządu zostaną z co najmniej siedmiodniowym wyprzedzeniem poinformowani o uchwale która ma zostać podjęta i jej treści. 
4. Zastępcy członków Zarządu mogą brać udział w posiedzeniach Zarządu, a pod nieobecność członków Zarządu nominowanego przez tą samą Sekcję Narodową, co zastępca także głosować. Na posiedzenia Zarządu mogą być również zapraszane osoby spoza jego grona, bez prawa udziału w głosowaniu.
5. Zarząd ma obowiązek zawiadomić członka Izby o terminie posiedzenia, na którym ma być rozpatrywana jego sprawa.

 
§ 21

Do kompetencji Zarządu należy:
1) wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia Członków,
2) przyjmowanie, skreślanie i wykluczanie członków Izby,
3) kierowanie bieżącą działalnością Izby,
4) reprezentowanie Izby na zewnątrz,
5) powoływanie i odwoływanie Dyrektora Biura Izby; nadzór nad działalnością Biura sprawuje Przewodniczący Zarządu Izby,
6) rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących działalności Izby,
7) podejmowanie uchwał o powołaniu, zawieszaniu działalności i rozwiązywaniu sekcji i oddziałów Izby oraz nadzorowanie ich działalności a także uchwał o utworzeniu lub przystąpieniu do organizacji, o których mowa w § 2 pkt 3 niniejszego statutu,
8) ustanawianie zasad finansowania działalności Izby, tworzenia funduszy celowych i ich regulaminów,
9) ustalanie projektów budżetów Izby, przedkładanie ich Walnemu Zgromadzeniu Członków, a także dokonywanie zmian w budżecie w trakcie roku, gdy wymagają tego potrzeby Izby,
10) podejmowanie uchwał we wszystkich sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji Walnego Zgromadzenia Członków.
 

Kontrola działalności finansowej Izby

§ 22

Kontrola działalności finansowej Izby dokonywana jest przez biegłego rewidenta wyznaczanego przez Walne Zgromadzenie Członków.

 

Rozdział V
BIURO IZBY

 § 23

1. Obsługa administracyjna w zakresie wykonywania przez Izbę zadań statutowych należy do Biura Izby.
2. Pracami Biura kieruje Dyrektor. Dyrektor nie może być członkiem Izby ani jego reprezentantem.
3. Dyrektor podlega bezpośrednio Przewodniczącemu Zarządu.

 

§ 24

Biuro Izby zapewnia obsługę techniczną posiedzeń wszystkich organów statutowych Izby.
 

 

Rozdział VI
MAJĄTEK IZBY

 § 25

1. Majątek Izby stanowią ruchomości, nieruchomości, fundusze, prawa majątkowe i wpływy z dochodów Izby.
2. Dochodami Izby są:
1) wpływy ze składek członkowskich,
2) wpływy z własnej działalności gospodarczej,
3) dochody z majątku Izby,
4) subwencje, darowizny, spadki i zapisy od osób lub instytucji.
3. Izba może tworzyć fundusze:
1) fundusz statutowy,
2) zakładowe fundusze pracownicze,
3) inne fundusze celowe tworzone w oparciu o przepisy dotyczące gospodarki finansowej i uchwały organów Izby.
4. Koszty działalności Izba pokrywa z dochodów określonych w pkt. 2.
5. Dochód z działalności gospodarczej Izby służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jej członków.

 

 Rozdział VII
REPREZENTACJA

 § 26

l. Do składania oświadczeń i podpisywania w imieniu Izby, w tym w zakresie jej praw i obowiązków majątkowych upoważnieni są:
a/ działający łącznie dwaj członkowie Zarządu
b/ ustanowieni przez osoby, o których mowa pod lit. a/ pełnomocnicy działający w granicach umocowania.
 

 

 Rozdział VIII
ZMIANA STATUTU, ROZWIĄZANIE I LIKWIDACJA IZBY

 § 27

1. Zmiana statutu i rozwiązanie Izby może nastąpić na podstawie uchwały Walnego Zgromadzenia Członków podjętej większością 2/3 głosów obecnych członków.
2. Walne Zgromadzenie powołuje Komisję Likwidacyjną do przeprowadzenia likwidacji. W skład Komisji mogą wchodzić członkowie Zarządu.
3. Komisja Likwidacyjna dokonuje rozliczenia należności i zobowiązań Izby zgodnie z uchwałą Walnego Zgromadzenia Członków.
4. Przeznaczenie majątku pozostałego po likwidacji Izby określi uchwała Walnego Zgromadzenia Członków.
5. Komisja Likwidacyjna po zakończeniu czynności związanych z likwidacją Izby przekazuje do Sądu wniosek o wykreślenie Izby z rejestru.
 

 Rozdział IX
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 § 28

W sprawach nieuregulowanych niniejszym statutem stosuje się odpowiednio właściwe przepisy ustawy z dnia 30 maja 1989 r. o izbach gospodarczych i inne obowiązujące przepisy.

Tekst jednolity na dzień 29 marca 2017 r.
 

Projekt i wykonanie i2D