Inauguracja Polish National Sales Awards

26-02-2013

Przedstawienie roli sprzedawcy w nowoczesnym przedsiÄ™biorstwie, wskazanie potrzeb zwiÄ…zanych z ksztaÅ‚ceniem i szkoleniami oraz doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci sprzedawców w warunkach szybko zmieniajÄ…cych siÄ™ wymagaÅ„ rynku to gÅ‚ówne tematy poruszane podczas seminarium, które odbyÅ‚o siÄ™ 21 stycznia br. w PaÅ‚acu Tyszkiewiczów-Potockich. ZostaÅ‚o ono zorganizowane przez Polish National Sales Awards pod honorowym patronatem Ministerstwa Pracy i Polityki SpoÅ‚ecznej oraz patronatem instytucjonalnym Uniwersytetu Warszawskiego.

Otwarcia seminarium dokonaÅ‚ Minister Pracy i Polityki SpoÅ‚ecznej, WÅ‚adysÅ‚aw Kosiniak-Kamysz. PodkreÅ›laÅ‚ on konieczność dostosowania kompetencji sprzedawców do oczekiwaÅ„ pracodawców. MówiÅ‚ także o potrzebie zharmonizowania systemu ksztaÅ‚cenia z potrzebami rynku.

Prezes PNSA Elżbieta PeÅ‚ka przedstawiÅ‚a dane dotyczÄ…ce wielkoÅ›ci sektora sprzedażowego w Polsce: - LiczbÄ™ pracujÄ…cych w sektorze handlu, w tym sprzedaży terenowej, szacuje siÄ™ na 1,2 miliona, a dodatkowo w sprzedaży bezpoÅ›redniej pracuje ponad 800 tysiÄ™cy osób. Jest to najliczniejsza, a tym samym najważniejsza grupa zawodowa w Polsce, która jest stosunkowo odporna na skutki spowolnienia gospodarczego. Dobrze funkcjonujÄ…cy dziaÅ‚ sprzedaży i kompetentni sprzedawcy to gwarancja mniejszego przyrostu bezrobocia – powiedziaÅ‚a Elżbieta PeÅ‚ka.

Panel pierwszy seminarium dotyczyÅ‚ wpÅ‚ywu nominacji w konkursie PNSA na sukces zawodowy oraz rozwój kariery jego uczestników. UdziaÅ‚ w PNSA, uzmysÅ‚owiÅ‚ finalistom zÅ‚ożoność zawodu sprzedawcy, a także skÅ‚oniÅ‚ do przeanalizowania codziennej praktyki zawodowej. Konkurs pozwoliÅ‚ im uniknąć rutynowego i szablonowego podejÅ›cia do wykonywanej pracy.
Rola sprzedawców oraz dziaÅ‚ów obsÅ‚ugi klienta w organizacjach byÅ‚a tematem drugiego panelu. Jego uczestnicy mówili o kwalifikacjach, jakie powinien posiadać dobry handlowiec, aby być zadowolonym ze swoich osiÄ…gnięć ale jednoczeÅ›nie aby zatrudniajÄ…cy go przedsiÄ™biorca byÅ‚ pewien efektywnoÅ›ci swojego dziaÅ‚u sprzedaży.
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki SpoÅ‚ecznej dr Jacek MÄ™cina jeden z uczestników trzeciego panelu podkreÅ›liÅ‚, iż sprzedaż jest „sercem gospodarki”, ponieważ ciÄ…gle wspiera jej rozwój.

Z szacunków Ministerstwa Pracy i Polityki SpoÅ‚ecznej wynika, że blisko 50 proc. absolwentów uczelni wyższych bÄ™dzie zagrożonych bezrobociem. Dlatego resort proponuje nowe metody wspierania przedsiÄ™biorczoÅ›ci. Ministerstwo stara siÄ™ uproÅ›cić formalnoÅ›ci zwiÄ…zane z poszukiwaniem pracy. WedÅ‚ug Jacka MÄ™ciny, tzw. „wiedza sprzedażowa” jest przydatna tym, którzy pomagajÄ… osobom bezrobotnym w poszukiwaniu pracy.

Podczas seminarium odbyÅ‚a siÄ™ inauguracja V edycji Konkursu Polish National Sales Awards, której motywem przewodnim bÄ™dzie pokazanie roli sprzedawcy w organizacji w czasach spowolnienia gospodarczego oraz promowanie ksztaÅ‚cenia zawodowego tej grupy zawodowej.

   

Projekt i wykonanie i2D