Inauguracja Polish National Sales Awards

26-02-2013

Przedstawienie roli sprzedawcy w nowoczesnym przedsi─Öbiorstwie, wskazanie potrzeb zwi─ůzanych z kszta┼éceniem i szkoleniami oraz doskonalenie umiej─Ötno┼Ťci sprzedawców w warunkach szybko zmieniaj─ůcych si─Ö wymaga┼ä rynku to g┼éówne tematy poruszane podczas seminarium, które odby┼éo si─Ö 21 stycznia br. w Pa┼éacu Tyszkiewiczów-Potockich. Zosta┼éo ono zorganizowane przez Polish National Sales Awards pod honorowym patronatem Ministerstwa Pracy i Polityki Spo┼éecznej oraz patronatem instytucjonalnym Uniwersytetu Warszawskiego.

Otwarcia seminarium dokona┼é Minister Pracy i Polityki Spo┼éecznej, W┼éadys┼éaw Kosiniak-Kamysz. Podkre┼Ťla┼é on konieczno┼Ť─ç dostosowania kompetencji sprzedawców do oczekiwa┼ä pracodawców. Mówi┼é tak┼╝e o potrzebie zharmonizowania systemu kszta┼écenia z potrzebami rynku.

Prezes PNSA El┼╝bieta Pe┼éka przedstawi┼éa dane dotycz─ůce wielko┼Ťci sektora sprzeda┼╝owego w Polsce: - Liczb─Ö pracuj─ůcych w sektorze handlu, w tym sprzeda┼╝y terenowej, szacuje si─Ö na 1,2 miliona, a dodatkowo w sprzeda┼╝y bezpo┼Ťredniej pracuje ponad 800 tysi─Öcy osób. Jest to najliczniejsza, a tym samym najwa┼╝niejsza grupa zawodowa w Polsce, która jest stosunkowo odporna na skutki spowolnienia gospodarczego. Dobrze funkcjonuj─ůcy dzia┼é sprzeda┼╝y i kompetentni sprzedawcy to gwarancja mniejszego przyrostu bezrobocia – powiedzia┼éa El┼╝bieta Pe┼éka.

Panel pierwszy seminarium dotyczy┼é wp┼éywu nominacji w konkursie PNSA na sukces zawodowy oraz rozwój kariery jego uczestników. Udzia┼é w PNSA, uzmys┼éowi┼é finalistom z┼éo┼╝ono┼Ť─ç zawodu sprzedawcy, a tak┼╝e sk┼éoni┼é do przeanalizowania codziennej praktyki zawodowej. Konkurs pozwoli┼é im unikn─ů─ç rutynowego i szablonowego podej┼Ťcia do wykonywanej pracy.
Rola sprzedawców oraz dzia┼éów obs┼éugi klienta w organizacjach by┼éa tematem drugiego panelu. Jego uczestnicy mówili o kwalifikacjach, jakie powinien posiada─ç dobry handlowiec, aby by─ç zadowolonym ze swoich osi─ůgni─Ö─ç ale jednocze┼Ťnie aby zatrudniaj─ůcy go przedsi─Öbiorca by┼é pewien efektywno┼Ťci swojego dzia┼éu sprzeda┼╝y.
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Spo┼éecznej dr Jacek M─Öcina jeden z uczestników trzeciego panelu podkre┼Ťli┼é, i┼╝ sprzeda┼╝ jest „sercem gospodarki”, poniewa┼╝ ci─ůgle wspiera jej rozwój.

Z szacunków Ministerstwa Pracy i Polityki Spo┼éecznej wynika, ┼╝e blisko 50 proc. absolwentów uczelni wy┼╝szych b─Ödzie zagro┼╝onych bezrobociem. Dlatego resort proponuje nowe metody wspierania przedsi─Öbiorczo┼Ťci. Ministerstwo stara si─Ö upro┼Ťci─ç formalno┼Ťci zwi─ůzane z poszukiwaniem pracy. Wed┼éug Jacka M─Öciny, tzw. „wiedza sprzeda┼╝owa” jest przydatna tym, którzy pomagaj─ů osobom bezrobotnym w poszukiwaniu pracy.

Podczas seminarium odby┼éa si─Ö inauguracja V edycji Konkursu Polish National Sales Awards, której motywem przewodnim b─Ödzie pokazanie roli sprzedawcy w organizacji w czasach spowolnienia gospodarczego oraz promowanie kszta┼écenia zawodowego tej grupy zawodowej.

   

 

Projekt i wykonanie i2D