JLL: Rynek nieruchomości handlowych w Polsce w I półroczu

20-07-2018

Firma doradcza JLL podsumowała pierwsze półrocze na rynku nieruchomości handlowych.

  • W pierwszej połowie roku łączna podaż w ramach wszystkich formatów handlowych w Polsce wzrosła o 168 000 mkw., z czego 130 000 mkw. przypadło na centra handlowe. Do końca roku ten format może wzbogacić się o kolejne 198 000 mkw.
  • Coraz więcej centrów handlowych powstaje poza głównymi aglomeracjami. W 2018 r. już co drugie centrum znajdowało się w mniejszym mieście. Liczba białych plam na handlowej mapie Polski zanika.
  • W I półroczu całkowita wartość transakcji inwestycyjnych w sektorze nieruchomości handlowych wyniosła 1,87 mld euro. Na koniec roku sektor handlowy ma szansę na wynik sięgający 3 mld euro – najwięcej w historii polskiego rynku.
  • Zmieniają się oczekiwania klientów centrów handlowych. Na znaczeniu zyskuje jakościowy dobór najemców, atrakcyjna oferta gastronomiczna i rozrywkowa. Dlatego też na polskim rynku zaczynają pojawiać się nowe koncepty takie, jak parki tematyczne.

Szczegóły znajdą Państwo w załączonym materiale prasowym.

 

Projekt i wykonanie i2D