SAS Scandinavian Airlines : startuje z biopaliwem

1-02-2016

SAS to jedyne linie lotnicze w Skandynawii, które biorÄ… udziaÅ‚ w realizowanym na lotnisku w Oslo przez firmÄ™ Avinor projekcie, w ramach którego od 22 stycznia regularnie dostarczane jest tam najbardziej przyjazne Å›rodowisku biopaliwo lotnicze. DziÄ™ki temu Oslo jest pierwszym miÄ™dzynarodowym portem lotniczym, w którym biopaliwo bÄ™dzie regularnie dostÄ™pne.
o

SAS wraz z KLM i Lufthansą podpisał umowę zakupu z dostawcą takiego paliwa, firmą Air BP. Dzięki tej umowie wymienione powyżej trzy linie lotnicze będą generować popyt niezbędny do uruchomienia produkcji i dostaw tego typu paliwa oraz przyczynią się do tego, że ekologiczne paliwo lotnicze stanie się realną opcją z ekonomicznego punktu widzenia. Biopaliwo jest aktualnie produkowane w małych ilościach i jest droższe od tradycyjnego paliwa lotniczego, jednak wraz ze wzrostem popytu ceny powinny ulegać stopniowemu spadkowi.
 

„Kiedy inwestujemy w najnowszÄ… technologiÄ™ dostÄ™pnÄ… w branży lotniczej, pomaga nam ona ograniczyć emisje majÄ…ce wpÅ‚yw na klimat, jednak jeÅ›li chcemy ograniczyć wpÅ‚yw samolotów na klimat szybciej i na wiÄ™kszÄ… skalÄ™, najważniejszym krokiem jest dostawa biopaliwa“, mówi Eivind Roald, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu w SAS. „WÅ‚aÅ›nie dlatego bierzemy na siebie tÄ™ odpowiedzialność i realizujemy te inwestycje, gdyż dziÄ™ki nim aktywnie przyczyniamy siÄ™ do osiÄ…gniÄ™cia celu, jakim jest branża lotnicza funkcjonujÄ…ca w oparciu o zasadÄ™ zrównoważonego rozwoju.“
o
DziÄ™ki regularnej modernizacji swojej floty i zakrojonym na szerokÄ… skalÄ™ pracom nad rozwiÄ…zaniami przyjaznymi Å›rodowisku, zarówno w powietrzu, jak i na ziemi, SAS udaÅ‚o siÄ™ ograniczyć emisje CO2 o okoÅ‚o 15% od 2005 roku. W tym samym okresie znacznie wzrosÅ‚a efektywność.
o

Poza inwestowaniem w biopaliwo SAS regularnie modernizuje swojÄ… flotÄ™. SAS byÅ‚y pierwszymi liniami lotniczymi w Skandynawii, które od 2013 roku dysponowaÅ‚y wyÅ‚Ä…cznie samolotami „nowej generacji“.
 o
Aktualnie sÄ… w trakcie odbioru z linii produkcyjnej najbardziej paliwooszczÄ™dnych samolotów, które bÄ™dÄ… wykorzystywane na trasach krótkiego i dalekiego zasiÄ™gu: Airbus 330 enhanced (od 2015), Airbus 320neo (od 2016), a później Airbus 350 extra wide body (od 2018).

o
SpeÅ‚nienie wielkich oczekiwaÅ„, jakimi jest radykalna redukcja emisji CO2 przez branżę lotniczÄ…, wymaga wiÄ™kszego zaangażowania ze strony rzÄ…du w postaci uÅ‚atwieÅ„ w zakresie lokalnej produkcji biopaliwa. Potrzebna jest ogólna polityka w dziedzinie klimatu i opodatkowania, która nie hamuje rozwoju, ale uwzglÄ™dnia sytuacjÄ™, w której przy niskiej marży finansowej, branża lotnicza musi stawić czoÅ‚a ogromnej konkurencji z zagranicy.
o
„Linie lotnicze SAS, które pracujÄ… nad projektami zwiÄ…zanymi z biopaliwem od 15 lat, już okreÅ›liÅ‚y swoje ambicje i opracowaÅ‚y plan“, mowi Eivind Roald. „DziÄ™ki inwestycji w biopaliwo na lotnisku w Oslo robimy kolejny ważny krok na drodze do stworzenia w Skandynawii branży lotniczej, która jest bardziej przyjazna Å›rodowisku”.


SAS Scandinavian Airlines - więcej aktualności i informacji

Projekt i wykonanie i2D