Lotnisko w Kopenhadze ponownie uznane za najbardziej efektywne

Data: 
10-07-2015

Międzynarodowa, niezależna organizacja Air Transport Research Society (ATRS) już po raz dziesiąty w ciągu ostatnich dwunastu lat przyznała lotnisku w Kopenhadze tytuł najbardziej efektywnego portu lotniczego w Europie. ATRS to stowarzyszenie skupiające ekspertów lotnictwa i profesorów z uniwersytetów na całym świecie, którzy opracowali metodę porównywania efektywności lotnisk.

"Przyznany przez ATRS tytuł  najbardziej efektywnego lotniska Europy jest  uznaniem naszych wysiłków na rzecz wzmocnienia pozycji kluczowego węzła komunikacyjnego Europy Północnej. Stale pracujemy nad zwiększeniem satysfakcji pasażerów i wzrostem efektywności naszych operacji poprzez rozwiązania z zakresu automatyki samoobsługowej, co między innymi oznacza redukcję kosztów dla naszych partnerów: linii lotniczych, operatorów handlingowych oraz innych podmiotów działających na lotnisku w Kopenhadze" powiedział prezes i dyrektor zarządzający  kopenhaskiego lotniska, Thomas Woldbye.

Synergia efektywności
Port lotniczy Kastrup jest nie tylko efektywny  sam w sobie - jest również dogodnie i efektywnie połączony  z centrum Kopenhagi. Zarówno linia kolejowa jak i metro mają bezpośrednie połączenie z terminalami, zapewniając wygodną podróż  do Kopenhagi, reszty Danii, a także  Szwecji. Przejazd z lotniska do centrum miasta zajmuje nie więcej niż 15 minut, a pociągi metra kursują co 3-4 minuty.

Samoobsługa zwiększa wydajność
Skutecznym sposobem na obniżenie kosztów i usprawnienie działania lotniska jest wprowadzenie samoobsługi i stosowanie nowych rozwiązań technologicznych. Kopenhaskie lotnisko jest liderem w dziedzinie wszelkiego typu udogodnień, począwszy od wprowadzonej ponad 10 lat temu odprawy biletowo – bagażowej w kioskach samoobsługowych, przez wygodne punkty szybkiego zdania bagażu, po automatyczne czytniki kart pokładowych w punktach kontroli bezpieczeństwa i przy tzw. gate’ach.

Według informacji przekazanych przez władze lotniska,  samoobsługowe punkty odprawy bagażu  skróciły czas przebywania pasażerów przy stanowiskach do 15 sekund, a zoptymalizowanie procesów związanych z odprawą spowodowało zwiększenie ogólnej  wydajności o 30 procent.

Źródło: www.thelocal.dk
Zdjęcie: cph.dk

 

Projekt i wykonanie i2D