DSV Group Poland - Patron SPCC




1.    Co spowodowa┼éo, ┼╝e firma postanowi┼éa rozpocz─ů─ç dzia┼éalno┼Ť─ç w Polsce?
Korzenie DSV si─Ögaj─ů drugiej po┼éowy lat siedemdziesi─ůtych, kiedy w 1976r., w Danii, w wyniku po┼é─ůczenia dziewi─Öciu niezale┼╝nych firm transportowych, powsta┼éo przedsi─Öbiorstwo DSV. W Polsce Grupa DSV jest obecna od roku 1995. Do roku 2007 funkcjonowa┼éa pod mark─ů DFDS Transport. W 2001 r. DFDS Transport sta┼é si─Ö cz─Ö┼Ťci─ů DSV Samson. W latach 2006-2008 w wyniku akwizycji przej─Öte zosta┼éy polskie oddzia┼éy holenderskiego holdingu Frans Maas (2006) i belgijskiego ABX Logistics (2008). Spó┼éki nale┼╝─ůce do Grupy DSV w Polsce generuj─ů roczne przychody w wysoko┼Ťci ponad 700 mln z┼éotych, co plasuje je wspólnie w pierwszej pi─ůtce najwi─Ökszych i najbardziej rentownych firm w bran┼╝y TSL w Polsce. Aktualne DSV zatrudnia w 25 kluczowych lokalizacjach w Polsce ok. 1500 pracowników.

Kluczowe obszary dzia┼éalno┼Ťci Grupy DSV w Polsce pokrywaj─ů si─Ö z organizacj─ů korporacyjn─ů. Rozdzielone
s─ů pomi─Ödzy trzy dywizje: DSV Road (Spedycja i transport drogowy), DSV Air & Sea (Spedycja lotnicza i morska) i DSV Solutions (Logistyka magazynowa). W ramach DSV Road na rzecz pozosta┼éych Spó┼éek w Polsce prowadzona jest obs┼éuga finansowo-administracyjna – shared service.

2.    Skandynawskie warto┼Ťci w Pa┼ästwa firmie – jak s─ů postrzegane i implementowane?
Wizj─ů DSV jest konsekwentne d─ů┼╝enie do tego, aby by─ç wiod─ůcym globalnym operatorem, spe┼éniaj─ůcym potrzeby i oczekiwania naszych Klientów w zakresie transportu oraz us┼éug logistycznych, dynamicznie rozwijaj─ůcym si─Ö na rynku oraz b─Öd─ůcym w czo┼éówce naszej bran┼╝y pod wzgl─Ödem profitowo┼Ťci. W ten sposób chcemy wyznacza─ç tempo i kierunek naszego rozwoju, pozostaj─ůc jednocze┼Ťnie atrakcyjnym partnerem biznesowym dla naszych Klientów. Dotyczy to w szczególno┼Ťci wszelkich dzia┼éa┼ä zwi─ůzanych z szeroko poj─Öt─ů etyka biznesow─ů oraz ekologi─ů. Dzia┼éania Grupy DSV koncentruj─ů si─Ö na trzech podstawowych obszarach: ochrony ┼Ťrodowiska, etyki biznesu oraz przeciwdzia┼éania korupcji w oparciu o stworzony w tym celu Kodeks Post─Öpowania DSV.

DSV jest ┼Ťwiadome spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci biznesu. Dbamy o dobre samopoczucie naszych pracowników oraz atmosfer─Ö i etyk─Ö pracy, dlatego te┼╝ przy┼é─ůczyli┼Ťmy si─Ö do inicjatywy ONZ Global Compact, która bazuje na dziesi─Öciu uniwersalnych zasadach, odnosz─ůcych si─Ö do: Praw cz┼éowieka, Standardów pracy, ┼Ürodowiska, Anty-korupcji.

W zakresie ochrony ┼Ťrodowiska DSV prowadzi dzia┼éania maj─ůce na celu mi─Ödzy innymi zmniejszenie emisji spalin do atmosfery. Szwecja, jako pierwszy kraj w sieci DSV, planuje zredukowa─ç emisj─Ö CO2 w transporcie krajowym a┼╝ o 90 proc., dzi─Öki wykorzystaniu diesla wytwarzanego na bazie olejów ro┼Ťlinnych. W Danii natomiast od 2012r. DSV jest zaanga┼╝owane w historyczne przedsi─Öwzi─Öcie - budow─Ö kopenhaskiego metra. D─ů┼╝─ůc do redukcji emisji dwutlenku w─Ögla, DSV realizuje transport nietypowych ┼éadunków przy budowie metra drog─ů morsk─ů, pomi─Ödzy Sassnitz i Kopenhag─ů.

3.    Jak postrzegaj─ů Pa┼ästwo przysz┼éo┼Ť─ç nie tylko firmy, ale tak┼╝e bran┼╝y, w której Pa┼ästwo dzia┼éaj─ů, na rynku polskim?
Polska jest du┼╝ym i ch┼éonnym rynkiem, posiadaj─ůcym dobr─ů sie─ç po┼é─ůcze┼ä drogowych oraz wykwalifikowan─ů kadr─Ö pracownicz─ů. Dodatkowo posiada po┼é─ůczenia kolejowe z Dalekim Wschodem oraz porty b─Öd─ůce w stanie przyjmowa─ç nawet najwi─Öksze kontenerowce. To wszystko, w po┼é─ůczeniu z planowanymi dalszymi inwestycjami w infrastruktur─Ö drogow─ů sprawia, ┼╝e Polska posiada wszelkie atuty, aby rozwin─ů─ç si─Ö z czasem do poziomu centrum dystrybucyjnego dla Europy Zachodniej.

Nasze plany w Polsce zak┼éadaj─ů mi─Ödzy innymi dalszy rozwój dotychczasowej sieci, która liczy obecnie 14 terminali, z czego wi─Ökszo┼Ť─ç mie┼Ťci si─Ö w obiektach klasy A. Chc─ůc by─ç bardziej efektywni planujemy na przestrzeni najbli┼╝szych trzech lat otwiera─ç dwie nowe lokalizacje DSV rocznie w kluczowych miastach. Równolegle planujemy podejmowa─ç dzia┼éania rozwojowe w trzech obszarach, dotycz─ůcych: aplikacji i rozwi─ůza┼ä IT, kapita┼éu ludzkiego oraz wspó┼épracy z przewo┼║nikami.

W najbli┼╝szej przysz┼éo┼Ťci w naszej bran┼╝y nie b─Ödziemy raczej obserwowali rewolucyjnych zmian. Du┼╝e globalne firmy poszukuj─ů du┼╝ych mi─Ödzynarodowych operatorów logistycznych. Coraz cz─Ö┼Ťciej warunkiem koniecznym do przyst─ůpienia do przetargu na ┼Ťwiadczenie us┼éug transportowych jest mo┼╝liwo┼Ť─ç zapewnienia wysokiej jako┼Ťci us┼éug w ca┼éej Europie, czy nawet na ca┼éym ┼Ťwiecie. Nadal b─Ödziemy ┼Ťwiadkami fuzji i przej─Ö─ç. Obecnie rynek w Polsce jest bardzo rozdrobniony. Najwi─Öksze firmy maj─ů udzia┼éy w rynku na poziomie 4-5%. Rynek za oko┼éo 10 lat b─Ödzie bardziej skonsolidowany, a DSV b─Ödzie aktywnym graczem na rynku.

4.    Jakie korzy┼Ťci czerpie firma z cz┼éonkostwa w SPCC?
DSV jest cz┼éonkiem SPCC od 2004 r. i z przyjemno┼Ťci─ů do┼é─ůczy┼éo do grona Patronów Izby, widz─ůc w podj─Ötej wspó┼épracy szans─Ö na prezentacj─Ö i promocj─Ö Grupy DSV na platformie przedsi─Öbiorców, zwi─ůzanych zarówno ze Skandynawi─ů, jak i z pozosta┼éymi regionami Europy. Liczymy na zdobycie nowych kontaktów, nawi─ůzanie trwa┼éych relacji biznesowych oraz wymian─Ö ciekawych do┼Ťwiadcze┼ä i wiedzy, podczas wydarze┼ä organizowanych przez SPCC.

 

Projekt i wykonanie i2D