DSV Group Poland - Patron SPCC




1.    Co spowodowaÅ‚o, że firma postanowiÅ‚a rozpocząć dziaÅ‚alność w Polsce?
Korzenie DSV siÄ™gajÄ… drugiej poÅ‚owy lat siedemdziesiÄ…tych, kiedy w 1976r., w Danii, w wyniku poÅ‚Ä…czenia dziewiÄ™ciu niezależnych firm transportowych, powstaÅ‚o przedsiÄ™biorstwo DSV. W Polsce Grupa DSV jest obecna od roku 1995. Do roku 2007 funkcjonowaÅ‚a pod markÄ… DFDS Transport. W 2001 r. DFDS Transport staÅ‚ siÄ™ częściÄ… DSV Samson. W latach 2006-2008 w wyniku akwizycji przejÄ™te zostaÅ‚y polskie oddziaÅ‚y holenderskiego holdingu Frans Maas (2006) i belgijskiego ABX Logistics (2008). SpóÅ‚ki należące do Grupy DSV w Polsce generujÄ… roczne przychody w wysokoÅ›ci ponad 700 mln zÅ‚otych, co plasuje je wspólnie w pierwszej piÄ…tce najwiÄ™kszych i najbardziej rentownych firm w branży TSL w Polsce. Aktualne DSV zatrudnia w 25 kluczowych lokalizacjach w Polsce ok. 1500 pracowników.

Kluczowe obszary działalności Grupy DSV w Polsce pokrywają się z organizacją korporacyjną. Rozdzielone
sÄ… pomiÄ™dzy trzy dywizje: DSV Road (Spedycja i transport drogowy), DSV Air & Sea (Spedycja lotnicza i morska) i DSV Solutions (Logistyka magazynowa). W ramach DSV Road na rzecz pozostaÅ‚ych SpóÅ‚ek w Polsce prowadzona jest obsÅ‚uga finansowo-administracyjna – shared service.

2.    Skandynawskie wartoÅ›ci w PaÅ„stwa firmie – jak sÄ… postrzegane i implementowane?
WizjÄ… DSV jest konsekwentne dążenie do tego, aby być wiodÄ…cym globalnym operatorem, speÅ‚niajÄ…cym potrzeby i oczekiwania naszych Klientów w zakresie transportu oraz usÅ‚ug logistycznych, dynamicznie rozwijajÄ…cym siÄ™ na rynku oraz bÄ™dÄ…cym w czoÅ‚ówce naszej branży pod wzglÄ™dem profitowoÅ›ci. W ten sposób chcemy wyznaczać tempo i kierunek naszego rozwoju, pozostajÄ…c jednoczeÅ›nie atrakcyjnym partnerem biznesowym dla naszych Klientów. Dotyczy to w szczególnoÅ›ci wszelkich dziaÅ‚aÅ„ zwiÄ…zanych z szeroko pojÄ™tÄ… etyka biznesowÄ… oraz ekologiÄ…. DziaÅ‚ania Grupy DSV koncentrujÄ… siÄ™ na trzech podstawowych obszarach: ochrony Å›rodowiska, etyki biznesu oraz przeciwdziaÅ‚ania korupcji w oparciu o stworzony w tym celu Kodeks PostÄ™powania DSV.

DSV jest Å›wiadome spoÅ‚ecznej odpowiedzialnoÅ›ci biznesu. Dbamy o dobre samopoczucie naszych pracowników oraz atmosferÄ™ i etykÄ™ pracy, dlatego też przyÅ‚Ä…czyliÅ›my siÄ™ do inicjatywy ONZ Global Compact, która bazuje na dziesiÄ™ciu uniwersalnych zasadach, odnoszÄ…cych siÄ™ do: Praw czÅ‚owieka, Standardów pracy, Åšrodowiska, Anty-korupcji.

W zakresie ochrony Å›rodowiska DSV prowadzi dziaÅ‚ania majÄ…ce na celu miÄ™dzy innymi zmniejszenie emisji spalin do atmosfery. Szwecja, jako pierwszy kraj w sieci DSV, planuje zredukować emisjÄ™ CO2 w transporcie krajowym aż o 90 proc., dziÄ™ki wykorzystaniu diesla wytwarzanego na bazie olejów roÅ›linnych. W Danii natomiast od 2012r. DSV jest zaangażowane w historyczne przedsiÄ™wziÄ™cie - budowÄ™ kopenhaskiego metra. Dążąc do redukcji emisji dwutlenku wÄ™gla, DSV realizuje transport nietypowych Å‚adunków przy budowie metra drogÄ… morskÄ…, pomiÄ™dzy Sassnitz i KopenhagÄ….

3.    Jak postrzegajÄ… PaÅ„stwo przyszÅ‚ość nie tylko firmy, ale także branży, w której PaÅ„stwo dziaÅ‚ajÄ…, na rynku polskim?
Polska jest dużym i chłonnym rynkiem, posiadającym dobrą sieć połączeń drogowych oraz wykwalifikowaną kadrę pracowniczą. Dodatkowo posiada połączenia kolejowe z Dalekim Wschodem oraz porty będące w stanie przyjmować nawet największe kontenerowce. To wszystko, w połączeniu z planowanymi dalszymi inwestycjami w infrastrukturę drogową sprawia, że Polska posiada wszelkie atuty, aby rozwinąć się z czasem do poziomu centrum dystrybucyjnego dla Europy Zachodniej.

Nasze plany w Polsce zakÅ‚adajÄ… miÄ™dzy innymi dalszy rozwój dotychczasowej sieci, która liczy obecnie 14 terminali, z czego wiÄ™kszość mieÅ›ci siÄ™ w obiektach klasy A. ChcÄ…c być bardziej efektywni planujemy na przestrzeni najbliższych trzech lat otwierać dwie nowe lokalizacje DSV rocznie w kluczowych miastach. Równolegle planujemy podejmować dziaÅ‚ania rozwojowe w trzech obszarach, dotyczÄ…cych: aplikacji i rozwiÄ…zaÅ„ IT, kapitaÅ‚u ludzkiego oraz wspóÅ‚pracy z przewoźnikami.

W najbliższej przyszÅ‚oÅ›ci w naszej branży nie bÄ™dziemy raczej obserwowali rewolucyjnych zmian. Duże globalne firmy poszukujÄ… dużych miÄ™dzynarodowych operatorów logistycznych. Coraz częściej warunkiem koniecznym do przystÄ…pienia do przetargu na Å›wiadczenie usÅ‚ug transportowych jest możliwość zapewnienia wysokiej jakoÅ›ci usÅ‚ug w caÅ‚ej Europie, czy nawet na caÅ‚ym Å›wiecie. Nadal bÄ™dziemy Å›wiadkami fuzji i przejęć. Obecnie rynek w Polsce jest bardzo rozdrobniony. NajwiÄ™ksze firmy majÄ… udziaÅ‚y w rynku na poziomie 4-5%. Rynek za okoÅ‚o 10 lat bÄ™dzie bardziej skonsolidowany, a DSV bÄ™dzie aktywnym graczem na rynku.

4.    Jakie korzyÅ›ci czerpie firma z czÅ‚onkostwa w SPCC?
DSV jest czÅ‚onkiem SPCC od 2004 r. i z przyjemnoÅ›ciÄ… doÅ‚Ä…czyÅ‚o do grona Patronów Izby, widzÄ…c w podjÄ™tej wspóÅ‚pracy szansÄ™ na prezentacjÄ™ i promocjÄ™ Grupy DSV na platformie przedsiÄ™biorców, zwiÄ…zanych zarówno ze SkandynawiÄ…, jak i z pozostaÅ‚ymi regionami Europy. Liczymy na zdobycie nowych kontaktów, nawiÄ…zanie trwaÅ‚ych relacji biznesowych oraz wymianÄ™ ciekawych doÅ›wiadczeÅ„ i wiedzy, podczas wydarzeÅ„ organizowanych przez SPCC.

Projekt i wykonanie i2D