Volvo Polska Sp. z o.o.: otrzymało największe zamówienie na autobusy elektryczne

29-09-2017

Volvo Buses otrzymaÅ‚o najwiÄ™ksze jak dotÄ…d zamówienie na miejskie autobusy elektryczne. Lokalny operator z norweskiego Trondheim – Tide Buss – zamówiÅ‚ 25 autobusów Volvo 7900 Electric. ZostanÄ… one w caÅ‚oÅ›ci wyprodukowane w Polsce – we wrocÅ‚awskiej fabryce Volvo.

AtB - instytucja zarzÄ…dzajÄ…ca transportem publicznym Trondheim - jest liderem we wprowadzaniu w Norwegii alternatywnych technologii napÄ™dowych. Jako jedna z pierwszych w Europie, w roku 2010, zamówiÅ‚a zelektryfikowane autobusy Volvo – wówczas hybrydowe. Zamawiane obecnie autobusy, napÄ™dzane caÅ‚kowicie energiÄ… elektrycznÄ…, rozpocznÄ… kursowanie w sierpniu 2019 roku, na czterech liniach o dÅ‚ugoÅ›ci od 12 do 15 km każda. Lokalny operator – Tide Buss – bÄ™dzie dysponowaÅ‚ najwiÄ™kszÄ… w Norwegii flotÄ… autobusów elektrycznych – bÄ™dzie ich w sumie 35, z czego 25 to autobusy Volvo.

„To kamieÅ„ milowy naszego dÅ‚ugoterminowego zaangażowania w transformacjÄ™ transportu publicznego. JesteÅ›my bardzo zadowoleni, że możemy uruchomić pierwszy na tak dużą skalÄ™ system transportu oparty na autobusach elektrycznych, we wspóÅ‚pracy z Tide Buss – pionierem zrównoważonego transportu miejskiego. Autobusy miejskie o napÄ™dzie elektrycznym sÄ… najlepszym rozwiÄ…zaniem jeÅ›li chodzi o efektywność energetycznÄ…, przyczyniajÄ… siÄ™ do poprawy jakoÅ›ci życia osób, które mieszkajÄ…, podróżujÄ… czy spÄ™dzajÄ… czas w mieÅ›cie. Jest to trend, który chcemy rozwijać”, powiedziaÅ‚ Hakan Agnevall, prezes Volvo Buses.

„Cieszymy siÄ™, że możemy rozwijać nasze dziaÅ‚ania w Trondheim, gdzie od 2010 roku wspóÅ‚pracujemy z AtB. JesteÅ›my silnie zaangażowani w proces elektryfikacji transportu publicznego, ma to dla nas duże znaczenie – stanowimy przykÅ‚ad dla Norwegii, a także caÅ‚ej Europy. WybierajÄ…c elektryczne autobusy Volvo braliÅ›my pod uwagÄ™ nie tylko fakt, że Volvo jest wiodÄ…cym Å›wiatowym producentem autobusów, który zaproponowaÅ‚ korzystne warunki kontraktu. Równie ważne byÅ‚o to, że firma jest stabilnym partnerem jeÅ›li chodzi o caÅ‚y system transportu, zapewniajÄ…cym najwyższe bezpieczeÅ„stwo podczas codziennej eksploatacji”, powiedziaÅ‚ Jan-Helge Sandvag, dyrektor techniczny Tide Buss.

W peÅ‚ni elektryczne autobusy Volvo zostanÄ… dostarczone w pakiecie „pod klucz” -  wszelkimi kwestiami zwiÄ…zanymi z utrzymaniem i serwisowaniem pojazdów i baterii zajmie siÄ™ Volvo – za staÅ‚Ä… miesiÄ™cznÄ… opÅ‚atÄ™ ryczaÅ‚towÄ…. Autobusy bÄ™dÄ… Å‚adowane szybkÄ… Å‚adowarkÄ… na przystankach koÅ„cowych – przez pantograf wysuwany ze stacji Å‚adowania. Stacje te bÄ™dÄ… oparte na otwartej technologii OppCharge, co oznacza że bÄ™dzie ona dostÄ™pna dla autobusów elektrycznych innych producentów. Autobusy, które zacznÄ… kursować w Trondheim sÄ… caÅ‚kowicie bezemisyjne, a zużycie energii jest o okoÅ‚o 80 proc. niższe niż w przypadku porównywalnych autobusów o napÄ™dzie diesla.

Elektryczne autobusy dla Trondheim zostanÄ… w caÅ‚oÅ›ci wyprodukowane w Polsce – we wrocÅ‚awskiej fabryce Volvo, najwiÄ™kszej europejskiej fabryce firmy. Autobusy tego typu zostaÅ‚y dotychczas zamówione przez takie miasta jak Malmo w Szwecji, Differdange w Luksemburgu czy Harrogate w Wielkiej Brytanii.

Oprócz autobusów elektrycznych, Volvo produkuje we WrocÅ‚awiu pojazdy o napÄ™dzie hybrydowym, a także elektryczne hybrydy. Do tej pory Volvo dostarczyÅ‚o operatorom transportu publicznego ponad 3,5 tys. zelektryfikowanych autobusów.


Volvo Polska Sp. z o.o. - więcej aktualności i informacji

Projekt i wykonanie i2D