Scania Polska: Szwedzki przewo┼║nik wybiera elektryczne autobusy Scania

13-07-2021

 

 

Scania dostarczy firmie Bergkvarabuss sze┼Ť─ç autobusów elektrycznych ┼éadowanych w zajezdni. Pojazdy b─Öd─ů wykorzystywane do obs┼éugi rejonu Strängnäs w imieniu Sörmlandstrafiken. Scania zapewni tak┼╝e kompletn─ů infrastruktur─Ö ┼éadowania, aby zoptymalizowa─ç i utrzyma─ç obs┼éug─Ö serwisow─ů oraz ┼éadowanie autobusów.

Pasa┼╝erowie ze Strängnäs b─Öd─ů podró┼╝owa─ç przyjaznymi dla klimatu pojazdami w ramach nowego programu Scania, który obejmuje nie tylko najnowsze rozwi─ůzania techniczne, ale tak┼╝e popraw─Ö komfortu jazdy. Z punktu widzenia podró┼╝nych autobusy elektryczne to mniejszy ha┼éas i wi─Öksza p┼éynno┼Ť─ç jazdy – mówi Staffan Karlsson, wiceprezes Bergkvarabuss.

Nowa generacja niskopod┼éogowych autobusów Scania CityWide LF charakteryzuje si─Ö bardziej przyjaznym wn─Ötrzem, a tak┼╝e ulepszonym fotelem kierowcy, zapewniaj─ůcym optymaln─ů ergonomi─Ö. Mniejsza masa pojazdu umo┼╝liwia zwi─Ökszenie liczby pasa┼╝erów.

Scania wprowadzi┼éa autobusy elektryczne do eksploatacji w Szwecji w 2018 roku, g┼éównie w Östersund na pó┼énocy kraju, gdzie pojazdy ┼éadowane s─ů za pomoc─ů pantografów. Bergkvarabuss wybra┼é jednak opcj─Ö ┼éadowania w zajezdni. Autobusy s─ů wyposa┼╝one w akumulatory o pojemno┼Ťci 330 kWh i ┼éadowane pr─ůdem do 150 kWh.
Infrastruktura do ┼éadowania zosta┼éa dostarczona we wspó┼épracy z LaddAlliansen Nordic AB i Kempower Oy.

Autobusy elektryczne Scania maj─ů obecnie wyj─ůtkowo wydajny uk┼éad nap─Ödowy, z inteligentnym sterowaniem uk┼éadem kierowniczym, jak i uk┼éadem elektrycznym. Ograniczyli┼Ťmy zu┼╝ycie energii do minimum dzi─Öki wysokowydajnym silnikom w po┼é─ůczeniu z odzyskiem energii z si┼éy hamowania i inteligentnym uk┼éadem klimatyzacji – mówi Henrik Eng, szef sprzeda┼╝y autobusów w Scania Sverige.

Dzi─Öki nowemu systemowi klimatyzacji operatorzy mog─ů z powodzeniem u┼╝ytkowa─ç pojazdy w temperaturach od –35°C do +40°C. Elektryczna pompa ciep┼éa jest po┼é─ůczona z dodatkowym systemem ogrzewania i zintegrowanym obiegiem grzewczym w akumulatorach. Energooszcz─Ödny system zwi─Öksza zasi─Ög o 50 km na jednym ┼éadowaniu.

Na czas pracy oraz zasi─Ög wp┼éywa równie┼╝ system optymalizacji zasilania akumulatorów pod k─ůtem potrzebnej mocy w ruchu drogowym. Zazwyczaj wykonuje si─Ö to w zajezdni przy w pe┼éni na┼éadowanych akumulatorach, co wi─ů┼╝e si─Ö ze strat─ů czasu na postój i ┼éadowanie. Obecnie procedur─Ö stabilizacji akumulatorów nowy pojazd wykonuje podczas jazdy.

Zaawansowany system obs┼éugi akumulatorów podaje dla ka┼╝dego autobusu dane dotycz─ůce m.in. stanu na┼éadowania, zu┼╝ycia energii elektrycznej oraz ewentualnych b┼é─Ödów. System Scania Fleet Management przekazuje przewo┼║nikowi dodatkowe informacje o mo┼╝liwo┼Ťciach ┼éadowania, zu┼╝yciu energii i potrzebach serwisowych, co u┼éatwia prac─Ö kierowcy.


Scania Polska - wi─Öcej aktualno┼Ťci i informacji

Projekt i wykonanie i2D