Kopenhaga: Wsparcie dla elementów CSR podczas konferencji zyskuje na znaczeniu

SpoÅ‚eczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility - CSR) jest niczym nowym na rynku MICE, ale obecnie mamy do czynienia ze zmianÄ… postrzegania znaczenia CSR podczas organizacji spotkaÅ„, konwentów i konferencji. Osoby zajmujÄ…ce siÄ™ planowaniem takich przedsiÄ™wzięć zauważajÄ…, że  nawet jeÅ›li klienci nie domagajÄ… siÄ™ wprost obecnoÅ›ci elementu CSR, to zawsze oczekujÄ…, że zostanie on podczas konferencji czy spotkania istotnie uwzglÄ™dniony.

Branża odnotowuje te zmiany a do trendu przyÅ‚Ä…czajÄ… siÄ™ znane marki hoteli i centrów konferencyjnych. OferujÄ… one swoim klientom pomoc i doradztwo przy aktywnym wÅ‚Ä…czaniu dziaÅ‚aÅ„ CSR i rozwiÄ…zaÅ„ z zakresu zrównoważonego rozwoju w proces planowania i realizacji spotkaÅ„.

Kopenhaga jest jednym z tych miejsc, w których zarówno delegaci jak i same obiekty, w których organizowane sÄ… konferencje, sÄ… istotnymi uczestnikami rozmaitych dziaÅ‚aÅ„ z zakresu CSR.

Inicjatywy podejmowane przez organizatorów

Uważam, że oczekiwania klientów ulegÅ‚y zmianie“, mówi , Jonas Wilstrup, dyrektor  organizacji Wonderful Copenhagen. „O ile dawniej spotkania uwzglÄ™dniajÄ…ce aspekty spoÅ‚eczne i Å›rodowiskowe byÅ‚y 'wymogiem specjalnym’, o tyle teraz sÄ… czymÅ› naturalnie oczekiwanym.

TakÄ… opiniÄ™ podziela Guy Bigwood, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie MCI, który ocenia, że okoÅ‚o 80% uczestników konferencji wyraża oczekiwanie proaktywnej postawy w zakresie kwestii zwiÄ…zanych ze zrównoważonym rozwojem od organizatora takich wydarzeÅ„.

Jako uznana w Å›wiecie stolica konferencji uwzglÄ™dniajÄ…cych zasady zrównoważonego rozwoju, Kopenhaga kontynuuje wysiÅ‚ki na rzecz prezentacji możliwoÅ›ci wykorzystania zrównoważonych rozwiÄ…zaÅ„ przez dostawców usÅ‚ug zwiÄ…zanych z branżą oraz promuje rozwiÄ…zania, dziÄ™ki którym delegaci mogÄ… angażować siÄ™ w życie miasta i spoÅ‚ecznoÅ›ci.

Poprzez inicjatywÄ™ o nazwie #BeeSustain,  organizacja Wonderful Copenhagen udostÄ™pnia i propaguje ekologiczne rozwiÄ…zania i dobre praktyki. W wyniku aktywnoÅ›ci zwiÄ…zanych z tÄ… inicjatywÄ…, powstaÅ‚a baza wiedzy dla osób planujÄ…cych konferencje, których intencjÄ… jest ograniczenie negatywnego oddziaÅ‚ywania przez danÄ… firmÄ™  na Å›rodowisko oraz jednoczesne zmniejszanie kosztów przez niÄ… ponoszonych.

Negatywny wpÅ‚yw standardowych dziaÅ‚aÅ„ podejmowanych przez branżę konferencyjnÄ… jest dla Å›rodowiska naturalnego znaczÄ…cy, dlatego mamy obowiÄ…zek znaleźć rozwiÄ…zania zmierzajÄ…ce do zniwelowania tego efektu.  Nasi klienci mogÄ… uczynić tÄ™ branżę bardziej ekologicznÄ… i zrównoważonÄ…, dlatego powinni nieustajÄ…co zabiegać o stosowne rozwiÄ…zania“, wyjaÅ›nia Jonas Wilstrup.

CSR w centrum zainteresowania podczas spotkań firmowych

Już na początku ubiegłej dekady branża podejmowała pewne kroki w kierunku bezemisyjnego przebiegu konferencji: ograniczano ilość produkowanych śmieci poprzez zmniejszenie liczby plastikowych butelek oraz zapewniano pojemniki na zużyte materiały, poddawane recyklingowi.

DziÅ› wysiÅ‚ki takie stajÄ™ siÄ™ integralnym elementem spotkaÅ„ firmowych w hotelach, które starajÄ… siÄ™ zintensyfikować wysiÅ‚ki na obszarze CSR, poczÄ…wszy od zagadnieÅ„ zwiÄ…zanych z posiÅ‚kami, a skoÅ„czywszy na dziaÅ‚aniach motywacyjnych.

Obecnie spotkania i imprezy firmowe nie tylko w zdecydowanie wiÄ™kszym stopniu korzystajÄ… z innowacyjnych pakietów konferencyjnych oraz z lokalnych i sezonowych produktów żywnoÅ›ciowych pozyskiwanych w sposób zgodny z zasadÄ… zrównoważonego rozwoju“, mówi Pat Gallardo Dwyer, dyrektor ds. CSR i zrównoważonego rozwoju w Shangri-La Hotels and Resorts. „Uczestnicy zainteresowani sÄ… konkretnymi aspektami z zakresu CSR , np. chcÄ… lepiej zintegrować siÄ™ z danym miejscem, poznać lokalnÄ… kulturÄ™ i przyrodÄ™, zaangażować siÄ™ w dziaÅ‚ania na rzecz ochrony Å›rodowiska lub spotkać dzieci przebywajÄ…ce w miejscowym sierociÅ„cu, odwiedzić  lokalne szkoÅ‚y“.

Co jest gÅ‚ównÄ… motywacjÄ… takich dążeÅ„? IntencjÄ… zarówno firm, jak i delegatów jest bycie Å›wiadomymi źródÅ‚a wykorzystywanych zasobów, jednoczeÅ›nie przyjaznymi Å›rodowisku, innowacyjnymi i oszczÄ™dnymi.

Wielu naszych klientów podchodzi do organizowanych przez siebie wydarzeÅ„ bardzo poważnie, zwÅ‚aszcza jeÅ›li na przykÅ‚ad znajdujÄ… siÄ™ na prestiżowej liÅ›cie Fortune 500. PrzykÅ‚adajÄ… ogromnÄ… wagÄ™ do zarzÄ…dzania iloÅ›ciÄ… swoich emisji CO2 i wpÅ‚ywem organizowanych przez siebie imprez na Å›rodowisko, dlatego wspóÅ‚pracujÄ… z naszymi doradcami, którzy pomagajÄ… wdrożyć  innowacyjne i ekologiczne rozwiÄ…zania“, wyjaÅ›nia Gallado.

DziÄ™ki opracowaniu tych opartych na CSR programów, marki hotelowe stajÄ… siÄ™ podmiotami oferujÄ…cymi szerokie spektrum rozwiÄ…zaÅ„ z dziedziny zrównoważonego rozwoju: energooszczÄ™dne miejsca spotkaÅ„, lokalnÄ… kuchniÄ™ i produkty oraz wspóÅ‚pracÄ™ z miejscowymi organizacjami w zakresie aktywnoÅ›ci prospoÅ‚ecznych i proÅ›rodowiskowych.

ŹródÅ‚o: Na podstawie www.copenhagencvb.com 
Zdjęcie: Niclas Jessen/ VisitDenmark.com

Projekt i wykonanie i2D