Prestiżowa firma consultingowa Reputation Institute, dziaÅ‚ajÄ…ca na rynku od ponad 17 lat, opublikowaÅ‚a po raz dziewiÄ…ty listÄ™ Global RepTrak®2014 obejmujÄ…cÄ… 100 Å›wiatowych firm cieszÄ…cych siÄ™ najwyższÄ… reputacjÄ… wÅ›ród klientów.
Badania objęły 15 najwiÄ™kszych rynków Å›wiatowych (ogólnie 30 krajów), w tym AustraliÄ™, BrazyliÄ™, KanadÄ™, Chiny, FrancjÄ™, Niemcy, Indie, WÅ‚ochy, JaponiÄ™, Meksyk, RosjÄ™, KoreÄ™ PÅ‚d., HiszpaniÄ™, WielkÄ… BrytaniÄ™ i Stany Zjednoczone.
Ponad 55.000 konsumentów oceniaÅ‚o pięć losowo wybranych firm, a nastÄ™pnie każdej z nich przyporzÄ…dkowano punktów w skali od 1 do 100. Dane zostaÅ‚y zebrane w okresie styczeÅ„-luty 2014 roku.
WedÅ‚ug Global RepTrak®2014 najwyższÄ… reputacjÄ… cieszÄ… siÄ™ Walt Disney oraz Google zdobywajÄ…c równorzÄ™dnie 77.3 punktów.
W pierwszej dziesiÄ…tce firm, które lubimy i obdarzamy zaufaniem znalazÅ‚a siÄ™ duÅ„ska firma LEGO.
”Kiedy pytaliÅ›my konsumentów o markÄ™ LEGO, ich oczy Å›wieciÅ‚y siÄ™ z radoÅ›ci ", mówi Kasper Ulf Nielsen, partner i wspóÅ‚zaÅ‚ożyciel Reputation Institute Nielsen. „W czasie, gdy trudno oderwać dzieci od iPada i innych urzÄ…dzeÅ„ elektronicznych, rodzicom bardzo podoba siÄ™ pomysÅ‚, że ich potomstwo z entuzjazmem bawi siÄ™ z trójwymiarowymi, zachÄ™cajÄ…cymi do kreatywnoÅ›ci zabawkami. Sami majÄ… też dobre wspomnienia z dzieciÅ„stwa, gdy tworzyli konstrukcje z kolorowych plastikowych klocków, a teraz sami mogÄ… towarzyszyć dzieciom w zabawie. Dodatkowo firma LEGO promuje siÄ™ również jako hobby dla dorosÅ‚ych”.
Na liÅ›cie znalazÅ‚y siÄ™ również inne, skandynawskie marki, takie jak:
- LEGO, Dania, - 9 miejsce (75.1 punktów)
- Vovlo Group, Szwecja - 49 miejsce (70.2 punktów)
- Electrolux, Szwecja – 69 miejsce (68.3 punktów)
- SAS Linie Lotnicze, Szwecja - 78 miejsce (67.7 punktów)
- Carlsberg Group, Dania - 100 miejsce (65.4 punktów)
Pierwsza dziesiÄ…tka:
1/2. Walt Disney i Google
3/4. BMW i Rolex
5. Sony
6. Canon
7. Apple
8. Daimler
9. LEGO
10. Samsung i Microsoft
Lista Global RepTrak®2014 ma na celu oszacowanie w jaki sposób firmy sÄ… postrzegane przez konsumentów w czterech kategoriach, które wedÅ‚ug Nielsena decydujÄ… o sukcesie firmy. SÄ… to zaufanie, podziw, emocje jakie budzi dana marka i ogólna reputacja. Ranking ocenia publiczne postrzeganie marki nie zaÅ› faktyczne praktyki stosowane przez korporacjÄ™.
WedÅ‚ug danych Instytutu, 85% konsumentów twierdzi, że zdecydowanie kupiÅ‚oby produkty sprzedawane przez firmÄ™ o wysokiej reputacji.
ŹródÅ‚o:
www.forbes.com/sites/susanadams/2014/04/08/the-worlds-most-reputable-companies
www.reputationinstitute.com/thought-leadership/global-reptrak-100