Jak podaje raport "Education at a Glance 2015" opublikowany przez OECD, duÅ„scy uczniowie majÄ… najwiÄ™cej obowiÄ…zkowych godzin edukacyjnych wÅ›ród wszystkich uczniów w innych krajach OECD.
Z iloÅ›ciÄ… godzin nauczania na poziomie 10 040 w ciÄ…gu dziesiÄ™ciu lat ksztaÅ‚cenia, wychowankowie duÅ„skich szkóÅ‚ spÄ™dzajÄ… na obowiÄ…zkowej edukacji o wiele wiÄ™cej czasu niż uczniowie w każdym z 33 krajów OECD. Åšrednia tego wskaźnika w krajach OECD ksztaÅ‚tuje siÄ™ na poziomie 7 570 godzin.
Wynik Danii w tym zakresie jest bezpoÅ›rednim efektem kompleksowej reformy szkolnictwa realizowanej od poczÄ…tku roku szkolnego 2014. Reforma ta wprowadziÅ‚a wiÄ™kszÄ… liczbÄ™ dni szkolnych dla uczniów na wszystkich poziomach edukacji i zwiÄ™kszyÅ‚a caÅ‚kowity czas obowiÄ…zkowych zajęć z 8 070 do 10 040 godzin podczas dziesiÄ™ciu lat obowiÄ…zkowego ksztaÅ‚cenia.
WedÅ‚ug raportu OECD, Dania nadal jest krajem, który "inwestuje najwiÄ™kszy odsetek swojego dochodu w system ksztaÅ‚cenia na poziomie podstawowym, Å›rednim i policealnym ". Dania przeznacza na finansowanie instytucji edukacyjnych pięć procent produktu krajowego brutto.
OECD stwierdza również, że "DuÅ„scy nauczyciele zarabiajÄ… wiÄ™cej niż Å›rednia OECD na niemal każdym etapie kariery i na wszystkich poziomach ksztaÅ‚cenia, ale spÄ™dzajÄ… w pracy znacznie wiÄ™cej czasu."
Wskaźniki dotyczÄ…ce Danii w raporcie OECD „Education at a Glance 2015”: gpseducation.oecd.org/CountryProfile
ŹródÅ‚o: www.thelocal.dk
Zdjęcie: Raport OECD "Education at a Glance 2015"