Marka Finlandii pozostaje stabilna. Skandynawskie państwa wysoko w globalnym sondażu 9-12-2016

WedÅ‚ug najbardziej kompleksowego na Å›wiecie sondażu na temat marek poszczególnych paÅ„stw, marka Finlandii zajmuje 17. pozycjÄ™ wÅ›ród 50 krajów.
Sondaż porównawczy Anholt GfK Roper Nation Brands Index wskazuje, że Finlandia jest najbardziej ceniona za dobre sprawowanie rzÄ…dów. Marka Finlandii ma szanse rozwoju szczególnie na obszarze kultury i turystyki.

Finlandia plasuje siÄ™ na 17. miejscu od wielu lat, z wyjÄ…tkiem roku 2008 i 2014, kiedy spadÅ‚a o jednÄ… pozycjÄ™. NajlepszÄ… ocenÄ™ ogólnÄ… Finlandia uzyskaÅ‚a w Szwecji, gdzie zajęła 9. miejsce.

Sondaż, który opiera siÄ™ na badaniach Simona Anholta dot. marek poszczególnych krajów, jest przeprowadzany od 2005 roku Nation Brands Index (Indeks Marek Poszczególnych PaÅ„stw), uznawany za najbardziej kompleksowy sondaż zawierajÄ…cy porównanie tych marek. Marki poszczególnych paÅ„stw porównywane sÄ… na szeÅ›ciu obszarach: sprawowanie rzÄ…dów, eksport, kultura, ludzie, turystyka oraz inwestycje w imigracjÄ™, a każdy z nich obejmuje kilka podkategorii.
Sondaż przeprowadzono w lipcu 2016 roku w 20 krajach.

Ranking nie uwzglÄ™dnia PKB, co oznacza, że maÅ‚e kraje, takie jak Finlandia, konkurujÄ… bezpoÅ›rednio z tak dużymi gospodarkami jak USA czy Niemcy, które po raz kolejny zajęły pierwsze i drugie miejsce w sondażu. Z ujÄ™tych w nim krajów skandynawskich Szwecja zajęła wysokie 10. a Dania 13. miejsce.

Pełne wyniki raportu dostępne są do pobrania na stronie: www.gfk.com

ŹródÅ‚o: www.goodnewsfinland.com
Zdjęcie: pixabay.com

Projekt i wykonanie i2D