Ponad dwie trzecie duńskich firm aktywnie korzysta z mediów społecznościowych 17-07-2017

WedÅ‚ug najnowszego raportu DI (Dansk Industri),  ponad 65 procent z 464 firm, które wzięły udziaÅ‚ w badaniu, przyznaje, że sÄ… aktywnymi użytkownikami mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, wykorzystujÄ…c je gÅ‚ównie do marketingu i reklamy. PoÅ‚owa badanych firm potwierdza, że media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe przyczyniajÄ… siÄ™ do rozwoju marketingu firmy, 36 procent ankietowanych firm uważa, że obniżajÄ… one koszty promocji oraz pozyskiwania nowych pracowników.

Zdecydowana wiÄ™kszość respondentów zgodnie potwierdza, że Å›wiadome korzystanie z nowoczesnych metod komunikacji pozwala sprawniej dotrzeć do grup docelowych poszczególnych branż. Wykorzystywane media to przede wszystkim Facebook, LinkedIn, Twitter i Instagram.

Media majÄ… wpÅ‚yw na szereg zmian w obrÄ™bie rozwoju firmy i jej pracowników
Christian Hannibal, szef dziaÅ‚u cyfrowego DI (Dansk Industri) pozytywnie komentuje najnowszy raport: „Mamy nadziejÄ™, że to pierwszy krok, dziÄ™ki któremu wiÄ™cej firm skorzysta z poczatkowej fali cyfryzacji. Nie chodzi o to, ile otrzymamy polubieÅ„ na Facebooku, ale o możliwość rozwoju firmy i tworzenia nowych miejsc pracy dziÄ™ki nowym mediom” – mówi.

Media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe przyczyniajÄ… siÄ™ również do zmiany systemu pracy w firmach, co potwierdza 23 procent respondentów, wedÅ‚ug których przyczyniÅ‚y siÄ™ one miÄ™dzy innymi do sprawniejszej wymiany doÅ›wiadczenia oraz wiedzy specjalistycznej.  OgromnÄ… zaletÄ… jest także poprawa atmosfery wÅ›ród pracowników, co podkreÅ›liÅ‚o 15 procent respondentów.

- „Badania pokazujÄ…, że media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe majÄ… korzystny wpÅ‚yw nie tylko na promocjÄ™ dziaÅ‚alnoÅ›ci na rynku pracy, ale przyczyniajÄ… siÄ™ także do udoskonalenia funkcjonowania pracowników wewnÄ…trz firmy”– dodaje Hannibal.

Raport DI pokazuje, że aż 52 procent firm ma pozytywny stosunek do mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i uznaje je za przydatne w procesie rozwoju dziaÅ‚alnoÅ›ci.  Na tle wiÄ™kszoÅ›ci entuzjastów, zaledwie 6 procent uważa, że media te nie sÄ… przydatne. PozostaÅ‚e 42 procent respondentów nie wyraziÅ‚o opinii na ten temat. 

ŹródÅ‚o: cphpost.dk
Zdjęcie: absfreepic.com

Projekt i wykonanie i2D