Norweski startup Ducky został dofinansowany 330 tys. Euro na rzecz swojej platformy walki ze zmianami klimatycznymi
4-03-2019
Zmiana klimatu jest najwiÄ™kszym wyzwaniem, przed którym obecnie stoi ludzkość. JeÅ›li emisja dwutlenku wÄ™gla nie zostanie zahamowana w ciÄ…gu nastÄ™pnej dekady, Ziemia i zamieszkujÄ…cy jÄ… ludzie poniosÄ… nieodwracalne konsekwencje. Norweski startup Ducky podejmuje temat zmian klimatycznych dziÄ™ki innowacyjnym narzÄ™dziom do mierzenia, edukowania i mobilizowania ludzi do podejmowania dziaÅ‚aÅ„ na rzecz zrównoważenia wÄ™gla.
Platforma Ducky oferuje szereg produktów opartych na ogólnoÅ›wiatowych danych dotyczÄ…cych klimatu i badaÅ„ na temat Å›rodowiska, w których można monitorować swój osobisty Å›lad wÄ™glowy w swoim kalkulatorze klimatycznym, uczyć jak zmniejszyć emisjÄ™ dwutlenku wÄ™gla poprzez koleżeÅ„skie zawody drużynowe. Startup zapewnia narzÄ™dzia dla firm, organizacji i szkóÅ‚ w celu zÅ‚agodzenia ich wpÅ‚ywu na klimat. Firma powstaÅ‚a w 2014 roku, ma siedzibÄ™ w Trondheim z biurami w Oslo i Stoke w Wielkiej Brytanii. W konkursach na platformie Ducky uczestniczyÅ‚o już piÄ™tnaÅ›cie tysiÄ™cy osób.
Zaledwie trzy dni po uruchomieniu strony promocyjnej dla inwestorów, Frost Foundation i trzy inne grupy inwestycyjne zdecydowaÅ‚y siÄ™ zainwestować w Ducky 330 tys. Euro.
- Dla nas cel start-upu Ducky byÅ‚ najważniejszym kryterium podjÄ™cia decyzji o dofinansowaniu. DziÄ™ki inwestycji możemy pomóc Ducky’emu w zaangażowaniu milionów ludzi, aby mogli żyć w bardziej zrównoważony sposób - powiedziaÅ‚ Per Frost, prezes Frost Foundation.
Nowe fundusze pomogÄ… startupowi zaspokoić rosnÄ…cy popyt i wprowadzić jego rozwiÄ…zanie na rynek miÄ™dzynarodowy. Po tym, jak Ducky zostaÅ‚ wymieniony na wykÅ‚adzie TED przez znanego psychologa klimatycznego, Pera Espena Stoknesa, co tydzieÅ„ napÅ‚ywajÄ… zamówienia od organizacji, szkóÅ‚, firm i uniwersytetów na caÅ‚ym Å›wiecie.
Ducky wspóÅ‚pracowaÅ‚ z najważniejszymi badaczami klimatu w opracowywaniu swojego unikalnego algorytmu, który oblicza skutki zachowania użytkowników. Dane do tej pory pokazujÄ… Å›redniÄ… poprawÄ™ o 32% bardziej zrównoważonego zachowania po okresie kampanii.
Duże firmy, takie jak Ruter, KLP Banken i IKEA Norway, już używaÅ‚y Ducky'ego do angażowania swoich pracowników, a wedÅ‚ug Managera ds. Zrównoważonego Rozwoju Andersa Lennartssona z IKEA, to byÅ‚ wielki sukces.
- Poziom zaangażowania byÅ‚ znacznie wyższy od tego, czego oczekiwaliÅ›my, i jestem przekonany, że platforma taka jak Ducky jest dokÅ‚adnie tym, czego potrzebujemy, aby zademonstrować pozytywny efekt wspólnej pracy na rzecz wspólnego celu - powiedziaÅ‚ Lennartsson.
ŹródÅ‚o: www.eu-startups.com
Zdjęcie: Ducky