ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE ⇒ Cushman & Wakefield publikuje poradnik dotyczący organizacji powrotu do pracy



Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) opublikowała dziś kompleksowy poradnik „Recovery Readiness: A How-to Guide for Reopening your Workplace” przeznaczony dla najemców i właścicieli nieruchomości i dotyczący organizacji powrotu do miejsc pracy po zniesieniu nakazu pozostawania w domu. To kolejne przedsięwzięcie po utworzeniu przez Cushman & Wakefield grupy zadaniowej Recovery Readiness Task Force (RRTF) oraz wprowadzeniu na rynek nowego produktu związanego z dystansowaniem społecznym pod nazwą Six Feet Office

- To niezwykle ważne dla zdrowia i bezpieczeństwa ludzi na całym świecie, aby organizacje podjęły odpowiednio przemyślane środki ostrożności przy organizacji powrotu pracowników do miejsc pracy. Poradnik ten został opracowany przez naszych ekspertów ds. workplace we współpracy z najwybitniejszymi naukowcami, aby ułatwić proces powrotu ogromnej rzeszy pracowników do pracy. Przedstawia on szybkie i elastyczne rozwiązania, których wdrożenie nie wymaga dużych nakładów - powiedział John Forrester, Prezes Cushman & Wakefield i Dyrektor Wykonawczy RRTF.

Przy opracowywaniu poradnika, firma Cushman & Wakefield czerpała z wiedzy i najlepszych praktyk wynikających z jej najnowszych doświadczeń we współpracy z Vanke Service w związku ze wspieraniem 10 tys. firm zatrudniających niemal milion pracowników na terenie Chin w powrocie do zarządzanych przez nią budynków o łącznej powierzchni ponad 74 mln mkw.

Poradnik wskazuje na sześć niezbędnych aspektów przygotowania miejsca pracy do przyjęcia pracowników:           

  1. Przygotowanie budynku – wdrożenie planów sprzątania, kontrole przed powrotem, kontrole instalacji mechanicznych oraz systemów ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji
  2. Przygotowanie pracowników – opracowanie zasad podejmowania decyzji o tym, którzy pracownicy powrócą do biur, zarządzanie zmianami/harmonogramami oraz komunikacja z pracownikami
  3. Kontrola dostępu – wdrożenie procedur dotyczących kontroli bezpieczeństwa i zdrowia, funkcjonowania recepcji budynku, nadawania i przyjmowania przesyłek, korzystania z wind oraz przyjmowania gości
  4. Stworzenie planu dystansowania społecznego – stosowanie wytycznych dotyczących ograniczania liczby osób przebywających w danym miejscu, zarządzanie harmonogramami i trasy przemieszczania się pracowników w biurze
  5. Zmniejszenie liczby punktów kontaktu i częstsze sprzątanie – wdrożenie zasady otwartych drzwi i czystego biurka, planów spożywania posiłków i regularnego sprzątania powierzchni wspólnych
  6. Komunikacja w celu zwiększenia zaufania – należy zwracać uwagę na ewentualne obawy pracowników związane z powrotem do pracy, zadbać o przejrzystą komunikację oraz regularnie ich wysłuchiwać i przeprowadzać ankiety

- Proces powrotu do miejsc pracy będzie wyglądał w każdej organizacji inaczej, ale zasady zaprezentowane w poradniku mają zastosowanie do praktycznie każdego właściciela i najemcy nieruchomości. Starając się wspólnie odnaleźć się w tej skomplikowanej i bezprecedensowej sytuacji, nasi eksperci będą oferowali zarówno ogólne wskazówki, jak i indywidualne rozwiązania każdorazowo dostosowane do potrzeb naszych klientów - powiedziała Despina Katsikakis, dyrektor Workplace Business Performance, Cushman & Wakefield.

Poradnik firmy Cushman & Wakefield dostępny jest pod linkiem Recovery Readiness: A How-to Guide for Reopening your Workplace.

Projekt i wykonanie i2D