Trendy inwestycyjne w polskiej gospodarce – publikacja Trendbook Poland już dostępna!

Warszawa, 28-05-2010

Valkea Media S.A.
ul. ElblÄ…ska 15/17
01-747 Warszawa
Polska

Informacja prasowa
Warszawa, 28 maja 2010 r. 

Trendy inwestycyjne w polskiej gospodarce – publikacja Trendbook Poland już dostÄ™pna!

27 maja br. odbyÅ‚a siÄ™ konferencja poÅ›wiÄ™cona prezentacji publikacji Trendbook Poland. Przewodnik dla inwestorów zostaÅ‚ przygotowany przez redakcjÄ™ Warsaw Business Journal we wspóÅ‚pracy z PolskÄ… AgencjÄ… Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) oraz aktywnie dziaÅ‚ajÄ…cymi bilateralnymi izbami gospodarczymi. Partnerem publikacji jest firma Beiten Burkhardt.

Publikacja zawiera analizÄ™ otoczenia biznesowego firm dziaÅ‚ajÄ…cych w wybranych sektorach gospodarki w Polsce ze wskazaniem na 10 kluczowych trendów, które - wedÅ‚ug redakcji Warsaw Business Journal - ksztaÅ‚tować bÄ™dÄ… krajobraz polskiej gospodarki w perspektywie najbliższego roku.

Wydany we wrzeÅ›niu ubiegÅ‚ego roku rocznik Investing in Poland  prezentuje spojrzenie na PolskÄ™ poprzez regiony i ich przewagi konkurencyjne, nowa publikacja Trendbook Poland skupia siÄ™ na branżach wysokiej szansy dla BIZ. PrzyjrzeliÅ›my siÄ™ licznym sektorom gospodarczym - od e-commerce do energii, od infrastruktury do towarów luksusowych, trendom makroekonomicznym, które mieć bÄ™dÄ… decydujÄ…cy wpÅ‚yw na rozwój polskiego rynku inwestycyjnego, m.in. stabilna pozycja Polski na rynku miÄ™dzynarodowym, odporność na gospodarcze i polityczne kryzysy, program prywatyzacji ogromnych przedsiÄ™biorstw paÅ„stwowych – powiedziaÅ‚ Andrew Kureth, redaktor naczelny Warsaw Business Journal. - Ważnym czynnikiem oddziaÅ‚ujÄ…cym na otoczenie każdego biznesu jest polityka, dlatego w Trendbook Poland znalazÅ‚y siÄ™ również rozdziaÅ‚y poÅ›wiÄ™cone rosnÄ…cej roli Polski w UE czy przygotowaniom do objÄ™cia prezydencji Polski w Radzie Europy w drugiej poÅ‚owie 2011 roku.

Oprócz analiz, faktów i danych liczbowych dotyczÄ…cych aktualnej sytuacji gospodarczej w Polsce, w publikacji znajdujÄ… siÄ™ komentarze i prognozy przygotowane przez ekspertów dziaÅ‚ajÄ…cych w poszczególnych sektorach. Analizy trendów uzupeÅ‚niajÄ… prezentacje „trendsetterów” polskiej ekonomi. Kim sÄ… najbogatsi ludzie biznesu w Polsce i jak zmieniajÄ… oni polskie otoczenie biznesowe? Które z polskich miast prowadzÄ… dziaÅ‚ania zmierzajÄ…ce do modernizacji? Kto wiedzie prym w dziedzinie rozwoju zrównoważonych rozwiÄ…zaÅ„? DziaÅ‚ania których z firm wpÅ‚ywajÄ… na poprawÄ™ kondycji polskiego ruchu nieruchomoÅ›ci? Trendbook Poland odpowiada na te pytania.

Rocznik Trendbook Poland skierowany jest do przedstawicieli firm oraz inwestorów indywidualnych  planujÄ…cych dziaÅ‚ania na polskim rynku, przedsiÄ™biorców chcÄ…cych wzmocnić swojÄ… pozycjÄ™ w danym regionie lub poszerzyć dotychczasowÄ… dziaÅ‚alność o nowe branże, instytucji okoÅ‚obiznesowych zajmujÄ…cych siÄ™ obsÅ‚ugÄ… inwestorów i politykÄ… regionalnÄ….

Pierwsze wydanie rocznika ukaże siÄ™ w nakÅ‚adzie 12,5 tys. egzemplarzy. Oprócz sprzedaży egzemplarzowej, Trendbook Poland dystrybuowany bÄ™dzie wÅ›ród czÅ‚onków izb przemysÅ‚owo-handlowych, reprezentantów zagranicznych ambasad i konsulatów, w polskich placówkach handlowych i ekonomicznych za granicÄ… oraz podczas najważniejszych targów i konferencji branżowych. Publikacja dostÄ™pna jest do Å›ciÄ…gniÄ™cia na stronie internetowej wbj.pl oraz PAIiIZ.

W trakcie konferencji odbyÅ‚a siÄ™ debata „Trendy inwestycyjne w polskiej gospodarce 2010”, w której udziaÅ‚ wziÄ™li: Andrew Kureth – Redaktor Naczelny, Warsaw Business Journal; SÅ‚awomir Majman – Prezes ZarzÄ…du, PAIiIZ; Radomir Grucza – Prezes ZarzÄ…du, Nokia Siemens Network; Paul Jasniach – PricewaterhouseCoopers oraz PaweÅ‚ Kuglarz – Ekspert, Beiten Burckhardt. Uczestnicy debaty zgodnie przyznali, że obecnie Polska jest krajem „trendy”. SkÅ‚ada siÄ™ na to stabilność gospodarcza, potencjaÅ‚ mÅ‚odych, gÅ‚odnych sukcesu Polaków oraz fakt, że Polska jako jedyny kraj w Europie najlepiej poradziÅ‚a sobie w walce z ogólnoÅ›wiatowym kryzysem gospodarczym.

Więcej informacji:
Katarzyna Dragan 
Grupa biznesowa Warsaw Business Journal
Dział Marketingu i PR
+48 22 639 85 69 wewn. 213;  kdragan@wbj.plwww.valkea.com; www.wbj.pl

Panelistami byli: Andrew Kureth (WBJ), Sławomir Majman (PAIiIZ), Paul Jasniach (PwC), Radomir Grucza (Nokia Siemens Networks), Paweł Kuglarz (Beiten Burkhardt)

Projekt i wykonanie i2D