Scania Polska: Zatwierdzono Science Based Targets dla Scania

30-04-2020


Scania jest pierwszym dużym producentem ciężkich pojazdów użytkowych, którego dÅ‚ugofalowe cele klimatyczne zostaÅ‚y oficjalnie zatwierdzone przez Science Based Target initiative (SBTi). Scania jest zaangażowana w realizacjÄ™ celów porozumienia paryskiego w zakresie ograniczenia wzrostu Å›redniej temperatury globalnej do 1,5°C powyżej poziomu sprzed ery przemysÅ‚owej.

Scania obniży emisje CO2 ze swojej dziaÅ‚alnoÅ›ci o 50% do 2025[1] r. oraz zredukuje emisje ze swoich produktów w tym samym okresie o 20%.

– Jako że do ponad 90% emisji CO2 w naszym biznesie dochodzi wtedy, gdy nasze produkty opuszczajÄ… fabrykÄ™, niezbÄ™dne jest uwzglÄ™dnienie również tego elementu. Ograniczenie siÄ™ do redukcji wyÅ‚Ä…cznie wÅ‚asnych emisji to po prostu za maÅ‚o. BÄ™dziemy wiÄ™c Å›ciÅ›le wspóÅ‚pracować z naszymi klientami, żeby użytkowanie pojazdów ciężarowych, autobusów i silników miaÅ‚o mniejszy wpÅ‚yw na klimat – podkreÅ›liÅ‚ Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania.

Aprobata SBTi potwierdza, że cele Scania pozostajÄ… w zgodzie z najostrzejszÄ… z dotÄ…d sformuÅ‚owanych Å›cieżek dekarbonizacji – 1,5°C dla Obszaru 1 i Obszaru 2. Cele okreÅ›lone przez Scania obejmujÄ… zarówno bezpoÅ›rednie, jak i poÅ›rednie emisje z jej dziaÅ‚alnoÅ›ci (Obszar 1 i Obszar 2), jak również emisje wystÄ™pujÄ…ce w czasie użytkowania produktów (Obszar 3).

– Gratulujemy firmie Scania zobowiÄ…zania do podjÄ™cia pilnych dziaÅ‚aÅ„ na rzecz przeciwdziaÅ‚ania kryzysowi klimatycznemu. Scania jest pierwszym producentem ciężkich pojazdów użytkowych, który okreÅ›liÅ‚ ambitny cel 1,5°C poprzez SBTi oraz zobowiÄ…zaÅ‚ siÄ™ do ograniczenia emisji nie tylko z wÅ‚asnej dziaÅ‚alnoÅ›ci, lecz również z użytkowania swoich pojazdów – podkreÅ›liÅ‚ Alexander Farsan, globalny lider ds. Science Based Targets w WWF, organizacji bÄ™dÄ…cej jednym z parterów Science Based Targets (SBTi).

– Nauka mówi dziÅ› jasno, że nasza przyszÅ‚ość na Ziemi zależy od utrzymania globalnego ocieplenia znacznie poniżej 2°C, co oznacza ograniczanie emisji o poÅ‚owÄ™ co dekadÄ™. Cele oparte na dowodach naukowych majÄ… krytyczne znaczenie dla powodzenia tego przedsiÄ™wziÄ™cia. Ciężki transport jest krÄ™gosÅ‚upem naszych spoÅ‚eczeÅ„stw, a zobowiÄ…zanie Scania do realizacji naukowo wyznaczonych celów dla klimatu, wraz z jej caÅ‚ym Å‚aÅ„cuchem wartoÅ›ci, nie tylko przysÅ‚uży siÄ™ ograniczeniu zagrożeÅ„ klimatycznych, lecz również bÄ™dzie wysyÅ‚ać silny sygnaÅ‚ do caÅ‚ej gospodarki, że dekarbonizacja jest rzeczywistoÅ›ciÄ…, dzieje siÄ™ teraz i stanowi inwestycjÄ™ w przyszÅ‚Ä… konkurencyjność – powiedziaÅ‚ Johan Rockström, profesor nauki o systemie ziemskim i dyrektor niemieckiego Instytutu BadaÅ„ nad OddziaÅ‚ywaniem na Klimat w Poczdamie.

Na przestrzeni ostatnich kilku lat firma Scania znaczÄ…co ograniczyÅ‚a emisje CO2 z wÅ‚asnej dziaÅ‚alnoÅ›ci, jak również ze swojego transportu i logistyki. Eksperci Scania pracujÄ… również nad redukcjÄ… emisji wynikajÄ…cej z wÅ‚asnej produkcji poprzez ograniczanie zużycia paliwa. Od ponad 25 lat Scania oferuje najszerszÄ… w branży gamÄ™ produktów wykorzystujÄ…cych paliwa alternatywne w stosunku do paliw kopalnych.

We wrzeÅ›niu 2019 r. Scania zapowiedziaÅ‚a swój zamiar okreÅ›lenia celów Science Based Targets. Obecne zatwierdzenie tych celów stanowi finaÅ‚ kolejnego etapu na drodze do transportu wolnego od paliw kopalnych.

– Niezależnie od tego, czy jesteÅ›my w Å›rodku kryzysu, nie bÄ™dziemy oszczÄ™dzać na ekologii. Przewodzenie zmianie w kierunku zrównoważonego systemu transportowego jest naszym celem i wciąż jesteÅ›my w peÅ‚ni zdeterminowani, by go realizować – podkreÅ›liÅ‚ Henrik Henriksson.


Scania Polska - więcej aktualności i informacji

Projekt i wykonanie i2D