Lantmannen Unibake Poland: zwiększa swoje możliwości w Polsce

7-02-2018

Lantmannen Unibake – skandynawski producent pieczywa, obecny w Polsce od początku lat ‘90, uruchomił w Nowej Soli nową piekarnię. To już trzecia i zarazem największa oraz najbardziej nowoczesna piekarnia w Polsce, a także druga co do wielkości w Europie. Dotychczasowa wartość inwestycji to 37 mln EUR. Do końca roku 2019 firma zainwestuje w Nowej Soli w sumie 75 mln EUR.

Lantmannen Unibake – producent pieczywa świeżego i mrożonego (przeznaczonego do odpieku w sklepach), właściciel takich marek jak Schulstad, i Schulstad Bakery Solutions, znacząco zwiększa swoje możliwości w Polsce. Po dwóch latach od rozpoczęcia budowy spółka uruchomiła na terenie Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej - w Nowej Soli - nowoczesny zakład  produkcyjny o powierzchni 24,6 tys. metrów kwadratowych.

Polska jest dla nas kluczowym rynkiem - piekarnia w Nowej Soli to już trzeci, zarazem nasz największy i najbardziej nowoczesny zakład w Polsce, a także drugi co do wielkości w Europie. Dzięki nowej inwestycji znacząco zwiększają się nasze możliwości – zarówno jeśli chodzi o asortyment, wielkość produkcji jak i eksport. Nowa piekarnia to także nowe miejsca pracy, w tym pośrednie – u polskich dostawców - powiedział Jacek Górecki, Dyrektor Zarządzający Lantmannen Unibake na Region Polski i Węgier.

W styczniu do użytku oddana została pierwsza linia produkcyjna (w sumie do końca roku 2019 planowane są trzy), która wytwarzać będzie pieczywo typu fast food – bułki do hamburgerów i hot dogów, w wielu rozmiarach i kształtach, z różnymi rodzajami posypek i dodatków. Może ona wytwarzać w sumie 450 milionów bułek (24 tys. ton) rocznie. To znaczące, przeszło 50-procentowe zwiększenie dotychczasowych możliwości produkcyjnych firmy w Polsce. Nowa piekarnia to także znaczący wzrost eksportu – zakład w Nowej Soli  pozwoli na 5-krotne zwiększenie eksportu pieczywa produkowanego w naszym kraju przez Lantmannen Unibake.

Głównymi odbiorcami pieczywa z Nowej Soli będą międzynarodowe, duże sieci restauracji szybkiej obsługi sprzedające hamburgery i hot dogi, a także inni klienci z rynku gastronomicznego (HoReCa): restauracje, bary, stacje benzynowe. Około 50 % produkcji trafi na rynek polski, pozostała część – na rynek niemiecki, a także do Czech, Słowacji, Państw Bałtyckich i Skandynawii. Obecnie trwa produkcja testowa, rozpoczęcie sprzedaży planowane jest jeszcze w pierwszym kwartale 2018 roku.

Dotychczasowa wartość inwestycji w Nowej Soli to 37 mln EUR, a jej całkowita wartość do końca roku 2019 wyniesie 75 mln EUR. Wydatki te obejmują wybudowanie hali produkcyjnej wraz z niezbędną infrastrukturą (m.in. chłodnie, pomieszczenia magazynowe, budynki i pomieszczenia biurowe i techniczne), a także zakup i instalację maszyn i niezbędnych urządzeń.

Nowa piekarnia – to nowe miejsca pracy. Docelowo w Nowej Soli zatrudnienie znajdzie 110 pracowników. Oznacza to wzrost zatrudnienia Lantmannen Unibake w Polsce o prawie 25% (obecnie firma zatrudnia w naszym kraju ponad 450 osób).

Piekarnia w Nowej Soli korzystać będzie z najwyższej jakości surowców, głównie od polskich dostawców (m.in. młyny, cukrownie, producenci drożdży, opakowań, dostawcy energii i gazu), co przełożyć się może na powstanie nowych, pośrednich miejsc pracy u polskich kooperantów firmy.

Do końca roku 2019 w zakładzie w Nowej Soli będą trzy linie produkcyjne, wytwarzające 60 tys. ton pieczywa rocznie. Oprócz pieczywa typu fast food, będzie to również różnego typu pieczywo do odpieku w sklepach.

W nowej piekarni realizowane jest skandynawskie podejście do zrównoważonego rozwoju, mające na uwadze dbanie o środowisko naturalne. W piekarni Nowej Soli wykorzystywana jest ‘zielona’ energia - pochodząca ze źródeł odnawialnych. Instalacja chłodnicza i piece zostały zoptymalizowane energetycznie, np. ich ciepło jest odzyskiwane i wykorzystywane w innych częściach zakładu. W zakładzie zastosowane zostało oświetlenie typu LED, a na parkingu zainstalowano stacje ładowania samochodów elektrycznych.

Lantmannen Unibake w Polsce

Lantmannen Unibake jest obecny w Polsce od 25 lat od początku lat dziewięćdziesiątych. Oprócz nowo otwartej piekarni w Nowej Soli produkcja odbywa się w dwóch zakładach (w Poznaniu i w Nieporęcie koło Warszawy), gdzie działa łącznie 7 linii produkcyjnych, na których wypiekane są m.in. produkty takich marek jak: Schulstad i Schulstad Bakery Solutions. Spółka oferuje szeroki wybór różnorodnych wyrobów piekarskich, takich jak pieczywo przeznaczone do odpieku w sklepach (bagietki, bułki, ciabaty), pieczywo pakowane (tosty, chleby żytnie i mieszane)oraz szeroką gamę produktów przeznaczonych dla gastronomii (bułki do hamburgerów, hot dogów, zapiekanek, kebabów, panini i inne).

Produkty Lantmannen Unibake dostępne są we wszystkich największych sieciach handlowych, w mniejszych sklepach osiedlowych, a także na stacjach benzynowych i w restauracjach szybkiej obsługi. W roku 2017 spółka sprzedała ponad 30 tys. ton świeżego i mrożonego pieczywa o łącznej wartości ponad 200 mln zł. Oprócz podmiotów krajowych odbiorcami jej produktów są także podmioty działające na rynkach zagranicznych, w takich krajach jak: Niemcy, Czechy, Słowacja, Białoruś, Ukraina czy kraje skandynawskie. Spółka korzysta z szerokiej gamy dostawców, a niemal wszystkie surowce kupowane są na rynku polskim. Lantmannen Unibake zatrudnia obecnie w Polsce ponad 450 osób.


Lantmannen Unibake Poland - więcej aktualności i informacji

 

Projekt i wykonanie i2D