Spook: zaciera granice między sprzedażą fizyczną i cyfrową

11-06-2018

Szwedzki handel detaliczny stoi dziś przed poważnymi wyzwaniami. Sklepy fizyczne zamykają się, podczas gdy e-commerce zmaga się ze zwrotami i konkurencją cenową. Badania przeprowadzone w Stockholm School of Economics pokazują, że cyfrowe narzędzia do interaktywnej wizualizacji produktów mogą być kluczem do rozwiązania problemów.

- Klienci nie chcą już widzieć żadnych różnic między zakupami fizycznymi a cyfrowymi. Cyfrowa wizualizacja jest ważnym krokiem w kierunku zacierania granic między nimi - mówi Carl-Philip Ahlbom, badacz w Centre for Retailing w Stockholm School of Economics.

Wiosną badacze ze Stockholm School of Economics zbadali, w jaki sposób wrażenia zakupowe klienta zmieniają się dzięki wsparciu cyfrowej wizualizacji produktów.

W pierwszej fazie badania porównano zwykłą stronę produktu ze stroną produktową, w której klient mógł wchodzić w interakcję z produktem i testować jego funkcjonalność w 3D bezpośrednio w sklepie internetowym. Silne efekty widoczne były w wielu aspektach, takich jak chęć zakupu i postrzegana jakość produktu.

- Wyniki pokazują, że cyfrowe rozwiązania wizualizacyjne mogą być czymś naprawdę znaczącym, co pomoże w rozwoju branży detalicznej. Będzie to zupełnie nowe doświadczenie dla konsumentów zarówno w handlu elektronicznym, jak i handlu fizycznym - mówi Carl-Philip Ahlbom.

Interakcja tworzy zaangażowanie i zwiększa zrozumienie

W badaniu wykorzystano 3ngage, narzędzie do interaktywnych cyfrowych doświadczeń produktowych w Internecie. Klienci byli w stanie obejrzeć produkt w działaniu bezpośrednio na stronie e-commerce, zamiast tylko oglądać zdjęcia. Mogli włączyć produkt, otworzyć go, zobaczyć, jak są montowane akcesoria i przetestować różne funkcje. Badanie wykazało, że wzrosło zainteresowanie produktem, co dodaje wartości zarówno konsumentom, jak i detalistom.

- Chcemy, aby klienci mogli zbliżyć się do produktu. Podobnie jak w przypadku, gdy bierze się produkt z półki sklepowej, aby go dotknąć i poczuć, ale w Internecie - bez gogli VR, aplikacji i wtyczek - mówi Thomas Krotkiewski, dyrektor generalny firmy Spook AB, która rozwija 3ngage.

Więcej informacji: Digital product experiences can blur the boundaries between physical and digital retail


Spook - więcej aktualności i informacji

 

Projekt i wykonanie i2D