Scania Polska: Pierwsze pojazdy zasilane LNG na Śląsku

2-01-2019

Pierwsze pojazdy Scania na Śląsku zasilane LNG zostaną dostarczone do firmy Sachs Trans International Sp. z o.o. Na mocy podpisanego kontraktu, 10 ciągników siodłowych Scania zasilanych gazem dołączy do floty przedsiębiorstwa w marcu 2019 r.

Pojazdy objęte umową to ciągniki siodłowe Scania R410A4X2NA zasilane LNG do transportu międzynarodowego. To pierwszy kontrakt na pojazdy zasilane ciekłym gazem ziemnym z Ecolution by Scania na Śląsku i pierwsze pojazdy Scania w tej firmie.

Osiągi i charakterystyka silnika Scania zasilanego gazem są takie, jakich oczekuje się od nowoczesnego silnika wysokoprężnego o tej samej mocy. Ciągniki Scania dla firmy Sachs zostaną wyposażone w 13-litrowe silniki zasilane gazem oraz w zautomatyzowane skrzynie biegów Scania Opticruise. Dla kierowcy oznacza to przede wszystkim płynną i szybką zmianę biegów oraz najwyższy komfort jazdy – komentuje Rafał Dawidczyk, inżynier sprzedaży, Scania Polska S.A.

Zainteresowanie pojazdami ciężarowymi Scania napędzanymi gazem wzrasta w Europie. Wynika to z rosnacej dostępności paliwa dzięki stale rozwijanej infrastrukturze, korzystnych zmian w przepisach (np. zwolnienie posiadaczy pojazdów na gaz ziemny z niemieckich opłat drogowych) oraz opłacalnego całkowitego kosztu posiadania tego typu pojazdu. Duże znaczenie mają również kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem. Wykorzystując gaz ziemny osiąga się redukcję emisji CO2 na poziomie około 20 proc. Zasięg typowego ciągnika siodłowego zasilanego LNG na równinnym terenie wynosi do 1200 km, a zasięg podwozia do zabudowy wynosi aż do 1600 km.

Polska firma – europejskie standardy

Sachs Trans International Sp. z o.o., to firma transportowa, która swoją działalność rozpoczęła w 1986 r. Na przestrzeni lat wyspecjalizowała się w transporcie międzynarodowym i ponadgabarytowym. Aktualnie flota przedsiębiorstwa liczy ponad 300 pojazdów ciężarowych; wszystkie spełniają normę EURO 6.


Scania Polska - więcej aktualności i informacji

 

Projekt i wykonanie i2D