Ericsson: Raport Ericsson: Konsumenci uważają, że innowacje technologiczne są kluczowe dla zrównoważonego rozwoju

4-06-2020

Ericsson opublikowaÅ‚ najnowszy raport Ericsson ConsumerLab. Badanie jest Å›wieżym spojrzeniem konsumentów do wyzwaÅ„ zwiÄ…zanych ze zrównoważonym rozwojem oraz pozytywnym wpÅ‚ywie technologii na Å›rodowisko.

RzÄ…dy i przedsiÄ™biorstwa oraz miliony dzieci w wieku szkolnym, zadajÄ… pytanie, jak prowadzić bardziej zrównoważone życie i sprawić, aby byÅ‚o powszechne w spoÅ‚eczeÅ„stwie. Jakie jest zdanie na ten temat konsumentów? Czy ich nawyki i dziaÅ‚ania odzwierciedlajÄ… to postrzeganie? Czy uważajÄ…, że ICT może mieć wpÅ‚yw na ekologiÄ™? Najnowszy raport Ericsson ConsumerLab: „Konsumenci, zrównoważony rozwój i technologie ICT” odpowiada na te tematy.

Badanie zostaÅ‚o przeprowadzone na próbie dwunastu tysiÄ…cach użytkowników internetu z caÅ‚ego Å›wiata. Raport przedstawia nastawienie konsumentów do ekologicznych trendów życia.

W ciÄ…gu ostatnich dwóch dziesiÄ™cioleci niepokój ludzi zwiÄ…zany z zanieczyszczeniem powietrza i wody wzrósÅ‚ z jednego na piÄ™ciu konsumentów do jednego na dwóch konsumentów.
Zainteresowanie konsumentów zmianÄ… klimatu i globalnym ociepleniem wzrosÅ‚o z trzynastu procent do pięćdziesiÄ™ciu procent.

Badanie obejmuje również przemyÅ›lenia konsumentów na temat odpowiedzialnoÅ›ci za ochronÄ™ Å›rodowiska. Na caÅ‚ym Å›wiecie oÅ›miu na dziesiÄ™ciu konsumentów uważa, że to ​​rzÄ…dy sÄ… odpowiedzialne za ochronÄ™ Å›rodowiska, a siedemdziesiÄ…t procent stwierdza, że odpowiedzialni sÄ… również obywatele.

Respondenci dostrzegają potrzebę działań zbiorowych. Pięciu na dziesięciu oczekuje od przedsiębiorstw odpowiedzialności ekologicznej.

Konsumenci postrzegajÄ… innowacje technologiczne jako kluczowe w wyzwaniach Å›rodowiskowych. Potwierdza to czterdzieÅ›ci sześć procent ankietowanych. Ponadto trzydzieÅ›ci sześć procent oczekuje aplikacji ze wskazówkami dotyczÄ…cymi Å›wiadomego życia w Å›rodowisku.

Co ciekawe, konsumenci, którzy uważajÄ…, że technologia bÄ™dzie kluczowa w rozwiÄ…zywaniu przyszÅ‚ych wyzwaÅ„ Å›rodowiskowych, wyrażajÄ… znaczÄ…ce zainteresowanie różnymi rozwiÄ…zaniami ICT, aby pomóc im żyć bardziej ekologicznie.

„NarzÄ™dzia i usÅ‚ugi ICT mogÄ… odgrywać istotnÄ… rolÄ™ we wspieraniu codziennych wysiÅ‚ków konsumentów w celu zmniejszenia ich osobistego wpÅ‚ywu na Å›rodowisko”, mówi Zeynep Ahmet Vidal, Senior Researcher at Ericsson Consumer & IndustryLab  i autor raportu.

„Nasze badanie pokazuje, że konsumenci postrzegajÄ… technologie ICT jako pomoc w codziennym życiu, czy to ze wzglÄ™dów Å›rodowiskowych, zdrowotnych, finansowych, czy dla wygody. ICT to potencjaÅ‚ do stworzenia innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„ na rzecz klimatu. UsÅ‚ugodawcy majÄ… wyjÄ…tkowÄ… okazjÄ™ i pozycjÄ™, aby zapewnić nowe rozwiÄ…zania, które mogÄ… pomóc konsumentom w dokonywaniu bardziej zrównoważonych wyborów w ich życiu codziennym. ”

Kraje biorÄ…ce udziaÅ‚ w badaniu to USA, Brazylia, Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania, Rosja, Republika PoÅ‚udniowej Afryki, Królestwo Arabii Saudyjskiej, Indie, Malezja, Chiny i Australia. Próba skÅ‚ada siÄ™ z tysiÄ…ca respondentów z każdego kraju.

Pełna treść raportu: https://www.ericsson.com/49bc48/assets/local/reports-papers/consumerlab/...


Ericsson - więcej aktualności i informacji

Projekt i wykonanie i2D