Antal Sp. z o.o.: Antal wspiera mamy – powstało IT Mum Academy

28-12-2021

Eksperci Antal przyglądali się jak pandemia COVID–19 zmusiła wiele kobiet do pozostania w domu, aby zająć się dziećmi. Pracujące mamy to prężna grupa, która przyzwyczajona jest do żonglowania obowiązkami i czasem rodzinnym. Scenariusz, w którym mama może być z dziećmi tak długo, jak chce i jednocześnie mieć satysfakcjonującą pracę, brzmi wspaniale. Antal wychodzi tej idei naprzeciw tworząc IT Mum Academy.

Bycie mamą i wszystkie obowiązki z tym związane (m.in. zajmowanie się domem), to już praca na pełen etat. Umiejętność pogodzenia wszystkich zajęć, wymaga bardzo dużej samodyscypliny i konsekwencji. Jednak pomimo tak wielu obowiązków, wiele kobiet przebywających na urlopach macierzyńskich (i nie tylko), chciałoby mieć jeszcze możliwość dodatkowego zarobku w domu.

Kariera wysoko w hierarchii wartości kobiet

Według raportu Antal oraz CFA Society “Kobiety w finansach” płeć żeńska niemal dwukrotnie częściej niż mężczyźni wskazuje, że kariera jest dla nich bardzo ważna – 54% vs. 26%. Kobietom wcale nie brakuje kwalifikacji, często są jednak wobec siebie bardziej krytyczne, a stereotypy i wychowanie sprawiają, że podchodzą z większą ostrożnością do planowania swojej kariery zawodowej.

Wskaźnik zatrudnienia kobiet według danych z GUS wynosi zaledwie 46,8 %. Matki zarabiają mniej nie tylko od mężczyzn, ale także od innych kobiet. Po 10 latach od urodzenia dziecka zarabiają średnio 20 % mniej niż kobieta, która nie zdecydowała się na macierzyństwo. Jak wynika z badań Fundacji “Rodzic w mieście” mamy chcą pracować. Zdecydowana większość, bo aż 94,4 % nieaktywnych zawodowo mam, deklaruje chęć powrotu do pracy. Ponad ⅓ podaje chęć rozwoju jako główny motywator. To czego mamy się boją przy powrocie do pracy to brak możliwości łączenia opieki nad dzieckiem z pracą, w sposób jaki by chciały (69,4%) oraz trudności logistycznych (51,7%) według raportu “Macierzyństwo a aktywność zawodowa”.

Dla 54% kobiet kariera jest bardzo ważna – kobiety chcą się rozwijać i stanowią pulę talentów, z której mogą czerpać firmy. Żeby tak się stało, musimy przekonać kobiety, że mają równe szanse i mogą się rozwijać, ale przede wszystkim – aktywnie wspierać ich rozwój i ułatwiać go elastycznymi formami pracy – komentuje Joanna Wierzbowska, HR Manager, Antal.

Naprzeciw potrzebom - startuje Antal IT Mum Academy

Istnieje sporo ofert, które obiecują szybkie i łatwe pieniądze, w zamian za minimalny nakład pracy, lub w ogóle bez niej. Takie „okazje” nie zawsze jednak są klarowne i przejrzyste. Zleceniodawcy i inni oferenci to zazwyczaj nie instytucje charytatywne i nie będą do interesu dokładać. Aby faktycznie móc coś zarobić, będąc mamą „siedzącą” w domu, trzeba jednak włożyć od siebie trochę wysiłku i umiejętności. Kluczem do sukcesu jest tutaj znalezienie pracy idealnie dopasowanej – takiej, która charakteryzuje się dużą elastycznością, rozsądnym wynagrodzeniem i angażuje wszystkie największe atuty. To jest praca właśnie praca rekrutera IT.

Antal jako firma rekrutacyjna stawia sobie za cel zmobilizowanie i wsparcie mam w powrocie na rynek pracy. Natomiast jako organizacja doradcza chce pomóc w zbudowaniu wizerunku profesjonalisty – personal branding. To czego mamy boją się przy powrocie do pracy to brak możliwości łączenia opieki nad dzieckiem z pracą, w sposób jaki by chciały (69,4%) oraz trudności logistycznych (51,7%) według raportu “Macierzyństwo a aktywność zawodowa”. Obawy kobiet przed powrotem do pracy są jasne, a jako Antal wychodzimy im naprzeciw i tworzymy program z takimi warunkami, jakich właśnie potrzebują. Elastyczne godziny i praca zdalna to tylko jedne z wielu plusów Antal IT Mum Academy - mówi Marta Kozieł, Senior HR Specialist, Antal.


Antal Sp. z o.o. - więcej aktualności i informacji

Projekt i wykonanie i2D