PKO Bank Polski: Najlepszym bankiem komercyjnym wg. "Rzeczpospolitej"

24-06-2011

Dziennik „Rzeczpospolita” po raz dziewi─ůty nagrodzi┼é najlepsze instytucje finansowe. Nordea Bank Polska zwyci─Ö┼╝y┼é w kategorii banki komercyjne.

Najlepsze instytucje finansowe 2010 roku wybierano w┼Ťród 8 bran┼╝ rynku finansowego – banki komercyjne, banki spó┼édzielcze, powszechne towarzystwa emerytalne, firmy leasingowe, towarzystwa funduszy inwestycyjnych, domy maklerskie, firmy ubezpieczeniowe maj─ůtkowe oraz ┼╝yciowe. Przeprowadzony po raz dziewi─ůty ranking, charakteryzuje si─Ö sta┼éo┼Ťci─ů kryteriów oceny, co pozwala na coroczn─ů analiz─Ö ca┼éego sektora instytucji finansowych i daje podstawy do porównania poziomu rozwoju konkretnych firm w bran┼╝y. W tym roku na przes┼éan─ů przez „Rzeczpospolit─ů” ankiet─Ö, na podstawie której przygotowano ranking, odpowiedzia┼éo prawie 500 instytucji finansowych, co pokazuje jak wa┼╝ne i presti┼╝owe dla bran┼╝y jest to zestawienie.

W kategorii banków komercyjnych zwyci─Ö┼╝y┼é Nordea Bank Polska. O zwyci─Östwie zdecydowa┼éy mi─Ödzy innymi: wysoka dynamika wzrostu oraz znacz─ůcy wzrost sumy bilansowej. W 2010 roku Nordea wypracowa┼éa zysk netto w wysoko┼Ťci 259,3 mln z┼éotych. Jest to wynik o prawie 80 procent lepszy ni┼╝ w 2009 roku. W tym samym okresie suma bilansowa Nordea wzros┼éa o 21, 6 procent.

Oprócz wyników finansowych kapitu┼éa rankingu ocenia┼éa równie┼╝ dynamik─Ö oraz struktur─Ö kredytów i depozytów, a tak┼╝e rentowno┼Ť─ç mierzon─ů zwrotem z kapita┼éu i aktywów. W tych kategoriach bank Nordea równie┼╝ osi─ůgn─ů┼é bardzo dobre rezultaty. Bank jest od lat w ┼Ťcis┼éej czo┼éówce instytucji udzielaj─ůcych kredyty hipoteczne. Stopa zwrotu z kapita┼éu wynios┼éa w 2010 roku 19,6% i w ci─ůgu roku wzros┼éa o 5 punktów procentowych. Natomiast stopa zwrotu z aktywów osi─ůgn─Ö┼éa poziom 1,15%, czyli o 0,35 punktu procentowego wi─Öcej ni┼╝ w roku ubieg┼éym. Warto wspomnie─ç
o dynamicznym rozwoju sieci placówek banku, w 2010 roku Nordea uruchomi┼éa 45 nowych oddzia┼éów, a w I kwartale 2011 r. otworzy┼éa kolejne dwie placówki.

Strategia Nordea zorientowana jest na budow─Ö banku uniwersalnego, oferuj─ůcego atrakcyjne us┼éugi dla klientów indywidualnych, jak i przedsi─Öbiorstw. W minionym roku szczególnie skoncentrowali┼Ťmy nasze dzia┼éania na zrozumieniu i poznaniu potrzeb klientów. Do naszych nowo otwartych 45 placówek pozyskali┼Ťmy do wspó┼épracy takich mened┼╝erów, którzy b─Öd─ů zdeterminowani i nastawieni na osi─ůganie sukcesów. Przywi─ůzujemy du┼╝─ů wag─Ö, aby realizowa─ç zadania w oparciu o prac─Ö w zespo┼éach. Na co dzie┼ä kierujemy si─Ö katalogiem warto┼Ťci Nordea, które niejako tworz─ů nasze DNA: najwa┼╝niejsze s─ů doskona┼ée do┼Ťwiadczenia klientów ze wspó┼épracy z nami, wszystko sprowadza si─Ö do ludzi i tworzymy jeden zespó┼é Nordea. Nie tylko deklarujemy te warto┼Ťci, ale dzia┼éamy zgodnie z ich przes┼éaniem. Przyczyniaj─ů si─Ö bowiem do wzrostu naszych wyników finansowych. Cenimy sobie równie┼╝ dobr─ů atmosfer─Ö, bo tylko wtedy mo┼╝na czerpa─ç prawdziw─ů satysfakcj─Ö z pracy. – mówi W┼éodzimierz Kici┼äski, prezes zarz─ůdu Nordea Bank Polska.

Nordea pokona┼éa w rankingu mi─Ödzy innymi takie znane banki jak PKO Bank Polski, ING Bank ┼Ül─ůski czy BRE Bank.


PKO Bank Polski - wi─Öcej aktualno┼Ťci i informacji

Projekt i wykonanie i2D