PKO Bank Polski: Najlepszym bankiem komercyjnym wg. "Rzeczpospolitej"

24-06-2011

Dziennik „Rzeczpospolita” po raz dziewiÄ…ty nagrodziÅ‚ najlepsze instytucje finansowe. Nordea Bank Polska zwyciężyÅ‚ w kategorii banki komercyjne.

Najlepsze instytucje finansowe 2010 roku wybierano wÅ›ród 8 branż rynku finansowego – banki komercyjne, banki spóÅ‚dzielcze, powszechne towarzystwa emerytalne, firmy leasingowe, towarzystwa funduszy inwestycyjnych, domy maklerskie, firmy ubezpieczeniowe majÄ…tkowe oraz życiowe. Przeprowadzony po raz dziewiÄ…ty ranking, charakteryzuje siÄ™ staÅ‚oÅ›ciÄ… kryteriów oceny, co pozwala na corocznÄ… analizÄ™ caÅ‚ego sektora instytucji finansowych i daje podstawy do porównania poziomu rozwoju konkretnych firm w branży. W tym roku na przesÅ‚anÄ… przez „RzeczpospolitÄ…” ankietÄ™, na podstawie której przygotowano ranking, odpowiedziaÅ‚o prawie 500 instytucji finansowych, co pokazuje jak ważne i prestiżowe dla branży jest to zestawienie.

W kategorii banków komercyjnych zwyciężyÅ‚ Nordea Bank Polska. O zwyciÄ™stwie zdecydowaÅ‚y miÄ™dzy innymi: wysoka dynamika wzrostu oraz znaczÄ…cy wzrost sumy bilansowej. W 2010 roku Nordea wypracowaÅ‚a zysk netto w wysokoÅ›ci 259,3 mln zÅ‚otych. Jest to wynik o prawie 80 procent lepszy niż w 2009 roku. W tym samym okresie suma bilansowa Nordea wzrosÅ‚a o 21, 6 procent.

Oprócz wyników finansowych kapituÅ‚a rankingu oceniaÅ‚a również dynamikÄ™ oraz strukturÄ™ kredytów i depozytów, a także rentowność mierzonÄ… zwrotem z kapitaÅ‚u i aktywów. W tych kategoriach bank Nordea również osiÄ…gnÄ…Å‚ bardzo dobre rezultaty. Bank jest od lat w Å›cisÅ‚ej czoÅ‚ówce instytucji udzielajÄ…cych kredyty hipoteczne. Stopa zwrotu z kapitaÅ‚u wyniosÅ‚a w 2010 roku 19,6% i w ciÄ…gu roku wzrosÅ‚a o 5 punktów procentowych. Natomiast stopa zwrotu z aktywów osiÄ…gnęła poziom 1,15%, czyli o 0,35 punktu procentowego wiÄ™cej niż w roku ubiegÅ‚ym. Warto wspomnieć
o dynamicznym rozwoju sieci placówek banku, w 2010 roku Nordea uruchomiÅ‚a 45 nowych oddziaÅ‚ów, a w I kwartale 2011 r. otworzyÅ‚a kolejne dwie placówki.

Strategia Nordea zorientowana jest na budowÄ™ banku uniwersalnego, oferujÄ…cego atrakcyjne usÅ‚ugi dla klientów indywidualnych, jak i przedsiÄ™biorstw. W minionym roku szczególnie skoncentrowaliÅ›my nasze dziaÅ‚ania na zrozumieniu i poznaniu potrzeb klientów. Do naszych nowo otwartych 45 placówek pozyskaliÅ›my do wspóÅ‚pracy takich menedżerów, którzy bÄ™dÄ… zdeterminowani i nastawieni na osiÄ…ganie sukcesów. PrzywiÄ…zujemy dużą wagÄ™, aby realizować zadania w oparciu o pracÄ™ w zespoÅ‚ach. Na co dzieÅ„ kierujemy siÄ™ katalogiem wartoÅ›ci Nordea, które niejako tworzÄ… nasze DNA: najważniejsze sÄ… doskonaÅ‚e doÅ›wiadczenia klientów ze wspóÅ‚pracy z nami, wszystko sprowadza siÄ™ do ludzi i tworzymy jeden zespóÅ‚ Nordea. Nie tylko deklarujemy te wartoÅ›ci, ale dziaÅ‚amy zgodnie z ich przesÅ‚aniem. PrzyczyniajÄ… siÄ™ bowiem do wzrostu naszych wyników finansowych. Cenimy sobie również dobrÄ… atmosferÄ™, bo tylko wtedy można czerpać prawdziwÄ… satysfakcjÄ™ z pracy. – mówi WÅ‚odzimierz KiciÅ„ski, prezes zarzÄ…du Nordea Bank Polska.

Nordea pokonała w rankingu między innymi takie znane banki jak PKO Bank Polski, ING Bank Śląski czy BRE Bank.


PKO Bank Polski - więcej aktualności i informacji

Projekt i wykonanie i2D