SAS Scandinavian Airlines : Najlepsze wyniki za drugi kwartał od 2008 roku!

30-08-2011

Grupa SAS może pochwalić się najlepszymi wynikami za drugi kwartał od 2008 roku, które są rezultatem wprowadzenia programu redukcji kosztów oraz zwiększenia liczby pasażerów.  Co więcej, mimo ogromnej konkurencji, SAS po raz kolejny zostały wybrane najbardziej punktualna linią lotniczą w Europie. To wyróżnienie oraz modernizacja floty i oferowanych pakietów, dają Grupie SAS korzystne warunki na przyszły rozwój.

Przychód Grupy SAS wyniósł 20,446 (19,474) mln SEK a ilość przewiezionych pasażerów wzrosła o 12,3% sięgając liczby 1,5 milliona. Wśród najważniejszych wydarzeń w poprzednim kwartale firma wymienia:

• Wzrost ruchu pasażerskiego, przewoźnik odnotował najwyższy poziom satysfakcji klientów od 11 lat
• Realizacja programu Core SAS została zakończona zgodnie z planem. Dokonano redukcji kosztów na kwotę około 7,6 mld SEK. Dzięki Core SAS koszt jednostkowy został zmniejszony o około 23%.
• SAS złożyły zamówienie na 30 samolotów Airbus A320neo; pierwsza dostawa zaplanowana jest na drugą połowę 2016 r.
• W okresie czerwiec-lipiec 2011 SAS były najbardziej punktualnymi liniami lotniczymi w Europie.

Prezes Grupy SAS, Rikard Wikander tak komentuje wyniki raportu: "Drugi kwartał 2011 roku był najlepszy od 2008 roku, a w ostatnich miesiącach osiągnęliśmy rekordowo wysoki współczynnik wykorzystania miejsc, odnotowaliśmy większą satysfakcję klientów i po raz kolejny, pomimo intensywnej konkurencji, zostaliśmy najbardziej punktualnymi liniami lotniczymi w Europie. Dochody przed uwzględnieniem kosztów bezzwrotnych wyniosły 365 mln SEK. Dochody przed opodatkowaniem w drugim kwartale 2011 roku wniosły 729 mln SEK i obejmują na przykład pozytywny koszt bezzwrotny z rozwiązania zobowiązania z tytułu EuroBonus.
Wynik ten umożliwia nam kontynuację naszej pracy; jest krokiem naprzód, ale zdecydowanie nie wystarcza. W związku z tym musimy codziennie kontynuować pracę w taki sposób, aby zawsze analizować nasze przychody i wydatki – będzie to jednym z elementów charakteryzujących nowe podejście strategiczne, które wdrożymy jesienią. Łączna liczba oferowanych miejsc na rynku skandynawskim stale rośnie i ma się zwiększyć o około 10% w całym 2011 roku, jednocześnie SAS dalej planują zwiększyć liczbę oferowanych miejsc o około 6% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Całkowity wzrost ma wynieść około 6%"


SAS Scandinavian Airlines - więcej aktualności i informacji

Projekt i wykonanie i2D