SAS Scandinavian Airlines : Wyznacza wyższe standardy w branży lotniczej

19-09-2011

14 wrzeÅ›nia 2011 r. Prezes i Dyrektor Generalny SAS, Rickard Gustafson ogÅ‚osiÅ‚ nowÄ… strategiÄ™ - 4EXCELLENCE, która koncentruje siÄ™ na 4 obszarach dziaÅ‚alnoÅ›ci. JednoczeÅ›nie zmieni siÄ™ kierownictwo Grupy SAS w oparciu o te cztery obszary.

"PomyÅ›lne wdrożenie poprzedniej strategii, Core SAS sprawiÅ‚o, że mamy teraz znacznie lepsze warunki na rozpoczÄ™cie realizacji 4EXCELLENCE", mówi Rickard Gustafson.
Skandynawskie Linie Lotnicze SAS pragnÄ… nadal kontynuować rozwój w oparciu o dotychczasowe osiÄ…gniÄ™cia oraz nowÄ… strategiÄ™, w efekcie wyznaczać wyższe standardy w branży lotniczej.

W ramach poprzedniej strategii Core SAS, linie lotnicze zmniejszyÅ‚y od 2008 roku koszty jednostkowe o 23%, jednoczeÅ›nie osiÄ…gajÄ…c w tym samym czasie najwyższego wskaźnik zadowolenia klientów od 11 lat, a także od dwóch i póÅ‚ roku, cieszÄ… siÄ™ mianem najbardziej punktualnej linii lotniczej w Europie. Te osiÄ…gniÄ™cia sÄ… doskonaÅ‚Ä… platformÄ…, na której SAS siÄ™ oprze w dalszym rozwoju.

Strategia 4Excellence ma na celu osiÄ…gniecie do roku 2015 najwyższych standardów w czterech kluczowych obszarach: Commercial Excellence (DoskonaÅ‚ość w Biznesie); Sales Excellence (DoskonaÅ‚ość w Sprzedaży); Operational Excellence (DoskonaÅ‚ość w DziaÅ‚aniach Operacyjnych) oraz People Excellence (DoskonaÅ‚ość w dziaÅ‚aniach personalnych i rozwoju kapitaÅ‚u ludzkiego).

Celem SAS jest w dalszym ciÄ…gu obsÅ‚uga pasażerów podróżujÄ…cych w celach biznesowych, ale jednoczeÅ›nie SAS planuje rozszerzyć ofertÄ™ dla klientów, którzy latajÄ… w celach turystycznych czy prywatnie.
„SAS pragnie być preferowana liniÄ… lotniczÄ… dla podróżnych, bez wzglÄ™du na cel ich wyjazdów. Chociaż mamy już rekordowo wysoki wskaźnik poziomu satysfakcji klientów, zaoferujemy jeszcze lepsze i bardziej zharmonizowane usÅ‚ugi w tym Economy Extra na trasach krajowych w Skandynawii” powiedziaÅ‚ Rickard Gustafson, CEO i Dyrektor Generalny SAS.

SAS stworzy również bardziej skuteczny model sprzedaży, a także bÄ™dzie kontynuowaÅ‚ dziaÅ‚ania gwarantujÄ…ce, że program EuroBonus, jest najbardziej atrakcyjnym programem lojalnoÅ›ciowym na rynku. Scandinavian Airlines System SAS, pragnie utrzymać pozycjÄ™ najpunktualniejszej linii lotniczej w Europie oraz zapewnić najwyższÄ… jakość usÅ‚ug.
Ważnym warunkiem do osiÄ…gniÄ™cia trwaÅ‚ej rentownoÅ›ci jest dalsze obniżenie kosztów jednostkowych do 2015 roku, o 3-5% rocznie, przy jednoczesnym wzroÅ›cie wydajnoÅ›ci i jakoÅ›ci we wszystkich obszarach dziaÅ‚alnoÅ›ci SAS zgodnie z wytycznymi strategii.

„Wyznaczam ambitne, ale z pewnoÅ›ciÄ… realne cele, gdyż w każdej części naszej firmy mamy kompetentny personel peÅ‚en pasji i determinacji. Chcemy uwolnić i rozwijać potencjaÅ‚ naszych pracowników przede wszystkim poprzez niezawodne przywództwo oraz poÅ›wiÄ™cić wiÄ™cej uwagi tym pracownikom, którzy majÄ… bezpoÅ›redni kontakt z naszymi klientami.

Wprowadzenie Performance Management (ZarzÄ…dzanie EfektywnoÅ›ciÄ… ) zapewni skuteczne wdrożenie strategii, systematyczne osiÄ…ganie wyznaczonych celów, ich monitorowanie oraz coaching. "Pragniemy, aby wszyscy pracownicy zrozumieli, w jaki sposób ich dziaÅ‚ania przyczyniajÄ… siÄ™ do osiÄ…gniÄ™cia celów SAS” powiedziaÅ‚ Rickard Gustafson.

Strategia 4Excellence, zapewnia SAS pozycjÄ™ lidera w dziedzinie lotnictwa, w Europie PóÅ‚nocnej.


SAS Scandinavian Airlines - więcej aktualności i informacji

Projekt i wykonanie i2D