SAS Scandinavian Airlines : Wyznacza wyższe standardy w branży lotniczej

19-09-2011

14 września 2011 r. Prezes i Dyrektor Generalny SAS, Rickard Gustafson ogłosił nową strategię - 4EXCELLENCE, która koncentruje się na 4 obszarach działalności. Jednocześnie zmieni się kierownictwo Grupy SAS w oparciu o te cztery obszary.

"Pomyślne wdrożenie poprzedniej strategii, Core SAS sprawiło, że mamy teraz znacznie lepsze warunki na rozpoczęcie realizacji 4EXCELLENCE", mówi Rickard Gustafson.
Skandynawskie Linie Lotnicze SAS pragną nadal kontynuować rozwój w oparciu o dotychczasowe osiągnięcia oraz nową strategię, w efekcie wyznaczać wyższe standardy w branży lotniczej.

W ramach poprzedniej strategii Core SAS, linie lotnicze zmniejszyły od 2008 roku koszty jednostkowe o 23%, jednocześnie osiągając w tym samym czasie najwyższego wskaźnik zadowolenia klientów od 11 lat, a także od dwóch i pół roku, cieszą się mianem najbardziej punktualnej linii lotniczej w Europie. Te osiągnięcia są doskonałą platformą, na której SAS się oprze w dalszym rozwoju.

Strategia 4Excellence ma na celu osiągniecie do roku 2015 najwyższych standardów w czterech kluczowych obszarach: Commercial Excellence (Doskonałość w Biznesie); Sales Excellence (Doskonałość w Sprzedaży); Operational Excellence (Doskonałość w Działaniach Operacyjnych) oraz People Excellence (Doskonałość w działaniach personalnych i rozwoju kapitału ludzkiego).

Celem SAS jest w dalszym ciągu obsługa pasażerów podróżujących w celach biznesowych, ale jednocześnie SAS planuje rozszerzyć ofertę dla klientów, którzy latają w celach turystycznych czy prywatnie.
„SAS pragnie być preferowana linią lotniczą dla podróżnych, bez względu na cel ich wyjazdów. Chociaż mamy już rekordowo wysoki wskaźnik poziomu satysfakcji klientów, zaoferujemy jeszcze lepsze i bardziej zharmonizowane usługi w tym Economy Extra na trasach krajowych w Skandynawii” powiedział Rickard Gustafson, CEO i Dyrektor Generalny SAS.

SAS stworzy również bardziej skuteczny model sprzedaży, a także będzie kontynuował działania gwarantujące, że program EuroBonus, jest najbardziej atrakcyjnym programem lojalnościowym na rynku. Scandinavian Airlines System SAS, pragnie utrzymać pozycję najpunktualniejszej linii lotniczej w Europie oraz zapewnić najwyższą jakość usług.
Ważnym warunkiem do osiągnięcia trwałej rentowności jest dalsze obniżenie kosztów jednostkowych do 2015 roku, o 3-5% rocznie, przy jednoczesnym wzroście wydajności i jakości we wszystkich obszarach działalności SAS zgodnie z wytycznymi strategii.

„Wyznaczam ambitne, ale z pewnością realne cele, gdyż w każdej części naszej firmy mamy kompetentny personel pełen pasji i determinacji. Chcemy uwolnić i rozwijać potencjał naszych pracowników przede wszystkim poprzez niezawodne przywództwo oraz poświęcić więcej uwagi tym pracownikom, którzy mają bezpośredni kontakt z naszymi klientami.

Wprowadzenie Performance Management (Zarządzanie Efektywnością ) zapewni skuteczne wdrożenie strategii, systematyczne osiąganie wyznaczonych celów, ich monitorowanie oraz coaching. "Pragniemy, aby wszyscy pracownicy zrozumieli, w jaki sposób ich działania przyczyniają się do osiągnięcia celów SAS” powiedział Rickard Gustafson.

Strategia 4Excellence, zapewnia SAS pozycję lidera w dziedzinie lotnictwa, w Europie Północnej.


SAS Scandinavian Airlines - więcej aktualności i informacji

Projekt i wykonanie i2D