Volvo Polska Sp. z o.o.: Dzięki pomysłowym, energooszczędnym rozwiązaniom, każde lakierowanie jest przyjazne dla środowiska

7-11-2011

W ciÄ…gu kliku ostatnich dziesiÄ™cioleci Volvo Trucks znacznie ograniczyÅ‚o zużycie paliwa przez produkowane przez siebie samochody ciężarowe. Obecnie firma modernizuje swoje zakÅ‚ady produkcyjne, aby również i one w jak najmniejszym stopniu oddziaÅ‚ywaÅ‚y na Å›rodowisko. Po zredukowaniu zużycia energii i lakieru oraz zmniejszeniu emisji rozpuszczalników do atmosfery, zlokalizowana w póÅ‚nocnej Szwecji lakiernia Volvo jest najbardziej przyjaznym dla Å›rodowiska obiektem tego typu na Å›wiecie. Mimo to oferuje klientom ponad 850 kolorów do wyboru. Do polakierowania jednej kabiny samochodu ciężarowego potrzeba okoÅ‚o 20 litrów lakieru, który nastÄ™pnie należy utwardzić w komorze suszarniczej. Mnożąc to przez dziesiÄ…tki tysiÄ™cy pojazdów rocznie – nie wspominajÄ…c o koniecznoÅ›ci ogrzewania lub chÅ‚odzenia innych wydziaÅ‚ów lakierni – staje siÄ™ jasne, że tego typu zakÅ‚ad potencjalnie może mieć ogromny wpÅ‚yw na Å›rodowisko naturalne pod wzglÄ™dem zużycia materiaÅ‚ów i energii. Jednak dziÄ™ki ogrzewaniu energiÄ… pozyskiwanÄ… z odpadów, chÅ‚odzeniu energiÄ… pobieranÄ… wprost z otoczenia i prawie dwukrotnym ograniczeniu zużycia lakieru, lakiernia Volvo Trucks w Umeå, w póÅ‚nocnej Szwecji, staÅ‚a siÄ™ godnym naÅ›ladowania przykÅ‚adem tego, jak za pomocÄ… bÅ‚yskotliwych rozwiÄ…zaÅ„ można zredukować oddziaÅ‚ywanie na Å›rodowisko.

Emisje w dóÅ‚, inwestycje w górÄ™ Od wielu lat zaÅ‚oga lakierni Volvo Trucks z realizuje program modernizacji skoncentrowany na redukcji emisji rozpuszczalników do atmosfery i podnoszeniu sprawnoÅ›ci energetycznej. Każdy etap procesu lakierowania zostaÅ‚ opisany aż do najdrobniejszych szczegóÅ‚ów. Pracownicy sÄ… zachÄ™cani do przedstawiania pomysÅ‚ów i prowadzone sÄ… poważne inwestycje. Wszystko to przyniosÅ‚o imponujÄ…ce rezultaty. W okresie od 1999 do 2008 r. zużycie energii zmalaÅ‚o o 30 procent. To wspaniaÅ‚e osiÄ…gniÄ™cie jest tym bardziej godne uwagi, że w tym samym czasie nastÄ…piÅ‚ znaczÄ…cy wzrost wydajnoÅ›ci lakierni, m.in. za sprawÄ… elementów z tworzyw sztucznych, które wczeÅ›niej byÅ‚y lakierowane w fabryce w Belgii, podczas gdy obecnie sÄ… wysyÅ‚ane do Umeå.   – Lakierowanie tych elementów w innym miejscu stwarza ogromne trudnoÅ›ci w dopasowaniu odcienia do koloru reszty kabiny. Dlatego zdecydowaliÅ›my o przeniesieniu tej operacji – wyjaÅ›nia Hans Venngren, menedżer procesu ds. przygotowania powierzchni w Volvo Trucks. OszczÄ™dność energii wynika z wprowadzenia recyrkulacji powietrza zarówno w kabinach lakierniczych, jak i innych obiektach. Powietrze z różnych wydziaÅ‚ów fabryki jest kierowane na liniÄ™ technologicznÄ…, gdzie staje siÄ™ czynnikiem roboczym, zaÅ› w samych kabinach lakierniczych stopieÅ„ jego recyrkulacji wynosi okoÅ‚o 75 procent. W rezultacie znacznie spadÅ‚o zapotrzebowanie na powietrze czerpane z atmosfery.
WIĘCEJ INFORMACJI TUTAJ


Volvo Polska Sp. z o.o. - więcej aktualności i informacji

Projekt i wykonanie i2D